حسینی: قدردانی اصلی از خبرنگاران بهبود اطلاع‌رسانی به آنان است

در حوزه تعلیم و تربیت هر دانش‌آموز حداقل باید یک نقش را بر عهده داشته باشد و یکی از نقش‌ها خبرنگاری است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری پانا بازدید و از خبرنگاران این رسانه قدردانی کرد.

کد مطلب: ۹۴۶۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: قدردانی اصلی از خبرنگاران بهبود اطلاع‌رسانی به آنان است

سیدجواد حسینی در این بازدید گفت: خبرنگار و خبرگزار نورافکن جامعه است و با این نور واقعیت‌ها، فرصت‌ها،مشکلات و نقاط قوت و ضعف جامعه را به مسئولان و برنامه‌ریزان کشور برای کمک به تغییر وضع موجود نشان می‌دهد. خبرنگاران رسولان آگاهی‌بخش جامعه و معلمان ساخت افکار عمومی هستند و به همین دلیل میان خبرنگاران و معلمان تشابه کارکرد وجود دارد.»

او ادامه داد: «همچنین خبرنگاران در کنار احزاب و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی بهترین حلقه واسط بین دولت و ملت هستند. آنها خواسته‌ها، تقاضاها، مشکلات و پیشنهادهای ملت را به دولت انتقال می‌دهند. وقتی این اتفاق به خوبی رخ دهد یکی از عناصر اصلی مشروعیت یک نظام سیاسی که کاهش شکاف بین دولت و ملت است؛ رخ می‌دهد و سرمایه اجتماعی نظام افزایش می‌یابد.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از ضعف‌های بزرگ آموزش و پرورش را شکل نگرفتن پیوند با جامعه دانست و گفت: «آموزش و پرورش آن‌طور که باید و شاید با جامعه پیوند مشارکتی پیدا نکرده است؛ پیوندی که همه اضلاع و اجزای جامعه از جمله خانواده، تشکل‌ها و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت را با خود درگیر کند، بین جامعه و آموزش و پرورش برقرار نشده است.

او ادامه داد:« برای اینکه این پیوند بین جامعه و آموزش و پرورش ایجاد شود، نقش خبرگزاری‌ها به خصوص خبرگزاری‌هایی که به صورت تخصصی نیز فعالیت می‌کنند بسیار بی‌بدیل است. از خبرگزاری پانا هم انتظار داریم که در این مسیر حرکت کند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «خبرگزاری پانا در کنار همه رسالت‌هایی که در بعد خبررسانی حرفه‌ای دارد، باید یک سری از رسالت‌های تعلیم و تربیت را نیز بر عهده بگیرد. در حوزه تعلیم و تربیت هر دانش‌آموز حداقل باید یک نقش را بر عهده داشته باشد و یکی از نقش‌هایی که می‌توان به دانش‌آموزان واگذار کرد، نقش خبرنگاری است.»

او گفت: « تلاش خبرگزاری پانا برای جذب دانش‌آموزان به عنوان خبرنگار ستودنی است چراکه این خبرگزاری به نظام تعلیم و تربیت کمک کرده است اما من اگر جای شما بودم شعار خود را 107هزار مدرسه و 107 هزار خبرنگار اعلام می‌کردم و افق بعدی را هر کلاس یک خبرنگار مشخص می‌کردم.»

حسینی ادامه داد: «ما دوست داریم خبرگزاری پانا پرورش‌دهنده خبرنگاران برای همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کشور باشد. البته این اتفاق تا حدی افتاده است و در بسیاری از استان‌های کشور خبرنگاران کار خود را از خبرگزاری پانا آغاز کرده‌اند و در آنجا آموزش دیده‌اند.»

او خطاب به خبرنگاران گفت: «اگرچه به مناسبت روز خبرنگار به اهالی رسانه گل هدیه می‌دهیم و از شما تشکر می‌کنیم، قدردانی اصلی از خبرنگاران باز کردن لایه‌های مختلف نظام عریض و طویل آموزش و پرورش بر روی خبرنگاران و بهبود اطلاع‌رسانی به آنان و تسهیل دسترسی آنان به اطلاعات و شفافیت است. هدیه مسئولان آموزش و پرورش به خبرنگاران باید این باشد که از دادن اطلاعات به آنها خساست به خرج ندهند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه این جلسه به چند سوال خبرنگار پانا در حوزه آموزش و پرورش پاسخ داد که مشروح این گفت‌وگو سه‌شنبه منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار