در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سیمون سیمونیان: فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کودک باید موجز و موثر باشند

تهران (پانا) - مدیر دبیرخانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عقیده دارید فیلم‌های حاضر در بخش فیلم کوتاه جشنواره باید موجز و موثر باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام خود را منتقل کنند.

کد مطلب: ۹۴۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سیمون سیمونیان: فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کودک باید موجز و موثر باشند

سیمون سیمونیان در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره کوتاه‌شدن سقف زمان فیلم‌های کوتاه برای راه‌یابی به جشنواره در دوره جدید گفت: هر جشنواره آیین‌نامه و مقرراتی دارد و آیین‌نامه و مقررات سی ودومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان فیلم کوتاه را دارای زمان بین 3 تا 15 دقیقه تعریف می‌کند و تنها فیلم‌های این محدوده زمانی برای راه‌یابی به جشنواره داوری می‌شوند.

وی درباره علت کوتاه‌شدن زمان فیلم کوتاه در این دوره گفت: فیلم‌های از 100 ثانیه تا 60 دقیقه در تعریف فیلم کوتاه قرار می‌گیرند و جشنواره‌های مختلف هر یک محدوده زمانی خاصی برای تعریف فیلم کوتاه قائل هستند. در جشنواره فیلم فجر هم زمان فیلم‌ها تا 15 دقیقه است. با توجه به اینکه برای این بخش از جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهان حضور فیلم‌هایی هستیم که موجز و موثر باشند و در کوتاهترین زمان ممکن حرف و پیام خود را منتقل کنند.

سیمونیان درباره فیلم‌های کوتاهی که طبق مقررات جدید فرصت حضور در جشنواره فیلم کودک را از دست می‌دهند گفت: قطعا این جشنواره تنها فرصت ممکن نیست و این فیلم‌ها در جشنواره‌های دیگر داخلی و خارجی مجال دیده شدن پیدا می‌کنند.

وی درباره فیلم‌های شرکت‌کننده در این بخش گفت: امسال 105 فیلم کوتاه داستانی و 66 فیلم کوتاه پویانمایی داخلی در هیئت انتخاب دیده شدند که فیلم‌های راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره در یک اطلاعیه رسمی اعلام شدند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار