رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مطرح کرد:

شرط مدیریت شهری تهران برای بارگذاری در پادگان ۰۶

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از کاهش بارگذاری در پادگان 06 خبر داد و گفت شرط ما این است که بارگذاری در این محل مبتنی بر حمل و نقل عمومی باشد.

کد مطلب: ۹۴۶۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شرط مدیریت شهری تهران برای بارگذاری در پادگان ۰۶

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره تعیین تکلیف خروج پادگان 06 از شهر و تغییرکاربری آن اظهار کرد: پادگان 06 که بین پاسداران و صیاد شیرازی قرار دارد، با حدود 50 هکتار مساحت کی از پادگان‌‌هایی است که درختان قابل توجهی دارد و بخشی از باغ سلطنت‌آباد بوده است. حدود یک سال و نیم گذشته موضوع پادگان 06 در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مطرح شد و معاونت شهرسازی شهرداری تهران و دبیرخانه شورا معتقد بودند که در همان جلسه باید بارگذاری حدود یک میلیون و 600 هزار متر مربع از این پادگان به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: این موضوع با مخالفت جدی من به عنوان نماینده شورای شهر تهران مواجه شد و مهندس افشانی به عنوان معاون عمرانی وقت وزیر کشور به صورت جدی از موضع‌گیری من دفاع کرد و در نهایت فضای جلسه به سمتی رفت که با این موضوع موافقت نشد.

وی با بیان اینکه طی یک سال و نیم گذشته، رفت و برگشت‌های بسیار زیادی بین شهرداری تهران و مسئولان پادگان انجام شده است، گفت: پادگان 06 در یکی از پهنه‌های S طرح تفصیلی شهر تهران قرار دارد و متاسفانه در زمان تدوین و تصویب این طرح، پادگان در پهنه G قرار نگرفت. قرار گرفتن در پهنه S پهنه یک حقوق مکتسبه‌ای برای آنها ایجاد می‌کند. توافقی هم شهرداری با مسئولان پادگان انجام داده بود و مبلغی هم شهرداری منطقه چهار دریافت کرده بود که به این دلیل دنبال بارگذاری سنگین در این پادگان بودند اما طبق گزارش شهردار تهران این بارگذاری کاهش پیدا کرده و به حدود 600 هزار متر مربع رسیده است.

سالاری تصریح کرد: آن زمان قرار بود، بارگذاری به نحوی شکل بگیرد که فضای باقی هم به عنوان حیاط محدوده بارگذاری شده، استفاده شود و عملا مبنای 30 - 70 (مصوبه برج باغ) صورت نمی‌گرفت اما اکنون ظاهرا طبق توافق انجام شده قرار است 70 درصد به شهرداری واگذار شود. گرچه ما به عنوان کمیسیون شهرسازی با این میزان بارگذاری هم مخالف هستیم.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شرط ما برای موافقت با بارگذاری در پادگان 06 این است که چون از آن محدوده خط مترو رد شده و دو ایستگاه در پایین و بالای مجموعه است، در اصل مبتنی بر TOD و حمل و نقل عمومی باشد به نحوی که جمعیت‌پذیری نسبی و جاذبه سفری که برای خرید از مراکز خدماتی ایجاد می‌شود از طریق مسیر مترو فراهم شود؛ در حالی که قبلا کاملا خودرومحور تعریف شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار