مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد: درآمد 130 میلیارد دلاری فاز 3 تغلیظ مس آذربایجان

راه اندازی کارخانه ذوب و مجتمع پالایشگاهی در مس سونگون

تبریز (پانا) - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با راه اندازی کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس سونگون ، ۱۳۰ میلیون دلار در سال درآمد ایجاد خواهد شد و مردم شهر و استان از آن بهره مند خواهند شد.

کد مطلب: ۹۴۶۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد: درآمد 130 میلیارد دلاری فاز 3 تغلیظ مس آذربایجان

اردشیر سعد محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم تحویل بخش اول تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس سونگون گفت: شرکت ملی مس در راستای دستورات ریاست محترم جمهوری، خود را مقید به اجرای این طرح می داند و همچنین ما متعهد به اجرای این طرح از نظر اخلاقی و وظیفه خودهستیم و خوشبختانه امروز فاز 3 مس سونگون با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ تن تغلیظ را عملیاتی کرده ایم.

وی گفت: عنصر مس در اتحادیه اروپا جزو ۲۰ عنصری است که سرمایه گذاری آن برای ۱۰ سال آینده تکمیل شده است و تا ۵ سال آینده 2.5 میلیون تن به تقاضای جهانی مس اضافه می شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که برنامه ریزی، عقلانیت، سرعت و دقت برای این پروژه لازم است، ادامه داد: این کارخانه ۱۳۰ میلیون دلار در سال در آمد ایجاد خواهد کرد و و مردم شهر و استان از آن بهره مند خواهند شد.

سعد محمدی بیان کرد: در برنامه کوتاه مدت، مجتمع پالایشگاه را عملیاتی می کنیم و به زودی کارخانه ذوب را هم راه اندازی می کنیم و با راه اندازی آن حداقل ۱۰۰ سال ذخیره برای منطقه خواهیم داشت.

کارخانه تغلیظ مس سونگون از اولویت های استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: استاندار آذربایجان شرقی ۳ پروژه را در اولویت کاری خود قرار داده اند که یکی از آن ها کارخانه تغلیظ مس سونگون است.

علی جهانگیری افزود: توسعه معدن و اقتصاد معدن جزو الویت های استان است و در واقع مس ورزقان می رود تا جایگاه خود را پیدا کند.

توسعه طرح احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس سونگون

مدیر مجتمع مس آذربایجان (سونگون) در ادامه مراسم با بیان این که انسان بدون غذا روزها وهفته ها می تواند زندگی کند ولی بدون امید زندگی میسر نیست، گفت: تلاشمان این است که امید را در دل مردم ایجاد کنیم تا دشمنان نتوانند به اهدافشان برسند.

رضا شریفی ادامه داد: با ایجاد اشتغال و توسعه طرح احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس سونگون آذربایجان ، مردم را امیدوار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار