مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: دوره ابتدایی شالوده نظام تعلیم و تربیت

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دوره ابتدایی شالوده و زیر بنای نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است و اساس یادگیری معکوس بر مبنای دانش و توانمندی معلمان است.

کد مطلب: ۹۴۶۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: دوره ابتدایی شالوده نظام تعلیم و تربیت

محمد علی واقعی، در نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: نظام آموزشی از معلمان دوره ابتدایی انتظارات فراوانی دارد ، چراکه دوره ابتدایی بهترین مقطع برای آموزش و فراگیری مهارت های اساسی پایه سواد تلقی می شود.

او با بیان این که معلمان دوره ابتدایی باید هم به جهت دانش و هم به جهت مهارت های فنی و دانش تخصصی منطبق با مهارت های حرفه ای و شغلی؛ از توانمندی بالایی برخوردار باشند، تصریح کرد:امروزه معلمانی موفقند که بتوانند محتوای آموزشی کتابهای درسی را به ابزاری برای مهارت آموزی دانش آموزان تبدیل کنند و به واسطه یادگیری معکوس امکانی برای دانش آموزان فراهم نمایند تا دانش آموزان بتوانند هر زمانی که لازم دیدند؛ معلم را در فرایند یاد دهی و یادگیری متوقف نموده و از نقش راهبری آموزشی تربیتی معلم بهره بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر غفلت از دوره های پیش دبستانی و دبستانی و تأثیر آن بر بروز ناهنجاری های اجتماعی در بزرگسالی، تأکید کرد: در آموزش و پرورش همه تغییر و تحولات و برنامه ها مبتنی بر معلم محوری است و اگر معلم در نظام تعلیم و تربیت، مبنای ایجاد تغییر، تحول، نشاط و تصمیم گیری باشد قطعا درهمه ی عرصه هابه پیشرفت های چشمگیری دست می یابیم

واقعی؛تربیت نسلی مومن ، خداباور، متفکر ، خلاق ، نو اندیش،کار آمد و متعهد به هنجارهای اخلاقی جامعه را مهم ترین اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: لازمه ی تحقق اهداف سند تحول به ویژه در مدارس دوره ی ابتدایی استان، سرلوحه قرار گرفتن امر تدریس و بروز رسانی فرایند انتقال مفاهیم به سمت آموزش توام با مهارت آموزی توسط معلمین این دوره است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به دهه ی ولایت و امامت، خاطر نشان کرد: زمینه سازی آموزشی و پرورشی برای تقویت فرهنگ ولایی در مدارس به ویژه ظهور مهدی موعود (عج)، مهم ترین وظیفه همه متولیان امر فرهنگ به ویژه خادمین نظام تعلیم و تربیت در عصر حاضر به شمار می رود؛ زیرا این موضوع، زیربنای دیگر شاخه های زمینه ساز، از قبیل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

او، فلسفه ی تربیتی آموزش و پرورش را مهمترین نیاز تعلیم و تربیت دانست و ابراز داشت: اگر فلسفه ی تربیتی بومی و متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی خود نداشته باشیم، همه تلاش های ما در فرایندتعلیم و تربیت بی نتیجه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار