پژمان بازغی: فیلم‌های کودک در دهه شصت آنقدر جذاب بود که بزرگسالان هم جذب فیلم می‌شدند

تهران (پانا) - مجری برنامه کودک شو اعتقاد دارد کودکان و نوجوان به فیلمی نیاز دارند که با یک نگاه کودکانه ساخته شده باشد، ما داستان های کهن و کودکانه زیادی داریم که می توانیم بر اساس آنها فیلم های خوبی بسازیم.

کد مطلب: ۹۴۶۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پژمان بازغی: فیلم‌های کودک در دهه شصت آنقدر جذاب بود که بزرگسالان هم جذب فیلم می‌شدند

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، پژمان بازغی بی‌هویتی و دوگانگی کودکان و نوجوانان را بزرگ‌ترین دغدغه آنها دانست و اظهار کرد:‌ مهاجرت خانواده‌ها به شهرهای بزرگ باعث دوگانگی فرهنگی و تغیر هویت فرهنگی در کودکان و نوجوانان شده که این اتفاق دغدغه‌ای است که می‌توان فیلم‌های زیادی درباره آن طراحی کرد.

وی با اشاره به بازگشت فیلم‌های کودک به سبد اکران، ادامه داد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان رویدادى مقطعی است و مشکلاتی در زمینه اکران فیلم‌ها بعد از برگزاری جشنواره وجود خواهد داشت، اما اگر شورای اکران با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان تعامل داشته باشد و در اکران فیلم‌های سینمای کودک تعادل برقرار کند، مشکل اکران‌ها حل خواهد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به برگزاری سومین المپیاد فیلمسازی گفت: ذات سینما دوربین است و چه بهتر که با حمایت ارگان‌های مربوطه مانند سینمای جوان، دوربین و تجهیزات سینمایی مناسب در اختیار نوجوانان قرار بگیرد تا بتوانند سینما را تجربه کنند.

بازغی افزود:‌ ساختار سینمای کودک تغیری نکرده است، چراکه تغییر زمانی شکل می‌گیرد که فیلم فرصت ارائه داشته باشد. در زمان ما و در دهه شصت فیلمسازها تنها برای کودکان و نوجوانان فیلم می‌ساختند و به قدری داستان فیلم‌ها جذاب بود که بزرگسالان نیز جذب فیلم می‌شدند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که امروزه برای کودکان ونوجوان ساخته می‌شود به بهانه کودکان مسیری را ایجاد می‌کنند که بزرگسالان وارد آن شوند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فضای شهر اصفهان در زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: فضای شهر اصفهان باید متناسب با جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشد و حال و هوای جشنواره فیلم کودک را بتوان در آن لمس کرد و با توجه به برگزاری سی و دومین دوره از برگزاری جشنواره، مدیران شهری اصفهان باید تجربه‌های خوبی در زمنیه تبلیغات کسب کرده باشند.

بازغی ادامه داد: کودکان و نوجوان به فیلمی نیاز دارند که از نگاه یک کودک ساخته شده باشد و ما داستان‌های کهن و کودکانه زیادی داریم که می‌توانیم با نگاهی کودکانه به آنها بپردازیم.

وی با اشاره به حضورش در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان ونوجوان اظهار کرد: امسال با فیلم «بازیوو» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور خواهم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار