سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کانون سالم‌سازی جامعه باشد

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه نهمین دوره اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز دختر عصر امروز با حضور سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاونان وزارت و مسوولان سازمان دانش‌آموزی، فریده اولادقباد و میرحمایت میرزاده از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۵۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند کانون سالم‌سازی جامعه باشد

سیدجواد حسینی در مراسم اختتامیه با خسته نباشید به دانش‌آموزان پیشتاز و برگزارکنندگان نهمین اردوی دانش‌آموزان پیشتاز دختر گفت: این اردو و اردوهایی از این دست می‌تواند کانون‌های سالم‌سازی جامعه باشد. ما با رویکرد دانش‌آموزباوری و دانش‌آموزمحوری و دانش‌آموزیاوری کار خود را شروع کرده‌ایم و دانش‌آموز را محور اساسی نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم و معتقدیم دانش‌آموزان را باید باور کنید. این باید شعار و جریان جاری آموزش و پرورش باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید براساس آموزه‌های سند تحول بنیادین تلاش کنیم تعلیم و تربیت تمام ساحتی را محقق کنیم و چه جایی بهتر از اردوهای دانش‌آموزی که شما دانش‌آموزان در آن‌ها مهارت‌های آشتی با طبیعت، کنترل خشم، وابستگی، کار، صبر، صبوری و ایثار و فداکاری را می‌آموزید، آموزه‌هایی اصلی که نظام تعلیم و تربیت باید بر آن‌ها تاکید کند.

او افزود: ما باید در آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای زندگی سعادتمندتر و متکامل‌تر در زندگی بزرگسالی آماده کنیم و باید برای این مهم، مرتب زمینه‌هاب خلق یادگیری را فراهم کنیم.

سیدجواد حسینی گفت: ما انسان‌ها را همواره دو چیز می‌تواند به سعادت برساند انتخاب و عادات خوب؛ دو کارکرد نظام تعلیم و تربیت انتخاب‌های خوب برای دانش‌آموزان و ایجاد عادات‌ خوب در دانش‌آموزان است. اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند به انتخاب خوب شما و انتخاب عادات و الگوهای خوب شما کمک کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اردوها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی را فرصتی خوب برای کنش‌آموزی و دانش‌آموزی دانست و گفت: آموزش‌زدگی صرف، کنکورگرایی، نمره‌محوری سخت نظام تعلیم و تربیت ما را رنج می‌دهد درحالیکه به‌زیستن، باهم زیستن و مهارت‌های عملیاتی یکی از نیازهای جامعه است که باید نظام آموزشی کشور بر آن متمرکز شود.

او در پایان گفت: باید دانش‌آموزی را با کنش‌آموزی پیوند زد. هر دانش‌آموز یک تشکل، هر دانش‌آموز یک مهارت و معتقدیم که شما در این اردو کنش‌آموزی و فعالیت‌های گروهی و به‌زیستن و مهارت‌های ارتباطی را به خوبی یاد گرفته‌اید و امیدواریم آن‌ها را در زندگی خود جاری و ساری خواهید ساخت انشالله.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار