کاهش 3 تا 6 درجه‌ای دما در 5 استان

تهران (پانا) - مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم خیزش گرد و خاک در زابل طی دو روز آینده، از کاهش سه تا شش درجه‌ای دما در شمال غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های واقع در قزوین، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۵۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 3 تا 6 درجه‌ای دما در 5 استان

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا گفت: امروز شنبه 19 مردادماه در استان‌های اردبیل و شمال شرقی آذربایجان شرقی بارش خفیف باران و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود و در ارتفاعات شرقی البرز در استان تهران، برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه امروز و فردا ۱۹ و ۲۰ مرداد افزایش نسبی دما بین سه تا شش درجه برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ مردادماه کاهش نسبی دما بین سه تا شش درجه سانتیگراد برای شمال غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال استان سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به‌خصوص منطقه زابل پیش بینی می‌شود، گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ مرداد وزش باد در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل دوباره تشدید و سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: فردا ۲۰ مرداد به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران، وزش باد و گاهی وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و به‌تدریج در خراسان شمالی رخ خواهد داد. بعدازظهر فردا ۲۰ مردادماه افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق، وزش باد و گاهی وزش باد شدید برای برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در روز دوشنبه نیز در این مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۱ مرداد به‌تدریج بارش در سواحل دریای خزر پایان می‌یابد،گفت: در روز سه‌شنبه بعدازظهر ۲۲ مرداد افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس واقع در استان‌های کرمانشاه، جنوب کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهران کمی ابری تا قسمتی ابری، در بعضی همراه با ساعات وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران طی دو روز آینده به ترتیب در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار