معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسلامشهر:برای حل مشکلات آموزش و پرورش باید از نخبگان درشغل معلمی بهره‌مند شد

اسلامشهر(پانا) - معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: فعالیتهای سال 98در آموزش و پرورش مبتنی بر برنامه های ابلاغی سند تحول بنیادین است ،

کد مطلب: ۹۴۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی  آموزش و پرورش اسلامشهر:برای حل مشکلات آموزش و پرورش  باید از نخبگان درشغل معلمی بهره‌مند شد

حمید ملکی معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر در گفتگو با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: کانون اصلی تعلیم و تربیت مدارس است بنابراین مدرسه محوری، حمایت از مدرسه و تقویت جایگاه آن در راستای اجرایی کردن سند تحول مورد تاکید است.

او بیان داشت :تلاش برای توانمند سازی مدارس و آشنایی مدیران مدارس با مفاهیم تحولی به صورت کاربردی توصیه می شود و ضمناً در سال تحصیلی جاری دو برنامه تدبیر و تعالی با توجه به اصلاحات انجام شده مبنای فعالیت در مدارس میباشد و واحدهای ذیربط تحت نظر شورای هماهنگی این فرایند را با جدیت پیگیری کنند.

او افزود:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش زیر نظام دارد که شامل توانمندسازها هستند که در ذیل این شش زیر نظام 350 برنامه تدوین شده و به ترتیب به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و این شش زیر نظام شامل، راهبری و مدیریت، پژوهش، برنامه درسی و ملی، فضا و تجهیزات و امکانات، منابع مالی و منابع انسانی است.

ملکی تصریح کرد:در هر کدام از این زیر نظام‌ها یک وضعیت موجودی داریم و باید یک وضعیت مطلوبی داشته باشیم که به هر کدام چرخش تحولی می گویند و نخستین نتایج و اهداف برای کتاب درسی و دوره تحصیلی و اهداف کلی که نظام آموزش و پرورش دارد تعریف شده است.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر تاکیدکرد:اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به توانمندسازی دارد که نخستین مرحله آن توانمندسازی منابع انسانی آموزش و پرورش است، باید نیروی انسانی کمی و کیفی به دست آید واگر می‎خواهیم مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود میبایست از نخبگان درشغل معلمی بهره مند شد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار