واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران

تهران (پانا) - ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان ترامپ در مورد ایران گفت ابراز مواضع سیاسی از سوی پاریس مستقلانه و با توجه به علاقه و تعهد فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها در غرب آسیا است.

کد مطلب: ۹۴۵۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران

تارنمای کانال خبری فرانسه (La Chaîne Info) روز جمعه گزارش داد: علاوه بر وزیر امور خارجه، وزارت خارجه فرانسه نیز در قالب بیانیه ای به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و تاکید کرد «تعهد پاریس برای کاهش تنش‌ها به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»

این بیانیه اضافه کرد:«فرانسه به توافق وین (برجام) که مانع در مقابل اشاعه هسته‌ای بوده، پایبند و همانند دیگر اعضای این توافق به جز آمریکا، به امضای خود احترام می‌گذارد. ابتکارهای سیاسی با هدف یافتن شرایطی برای گفت‌وگو در پاسخ به وخیم تر شدن اوضاع ضروری است. این دلیل آن چیزی است که امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری با شفافیت کامل با دیگر شرکا که اول و مهمتر از همه امضا کنندگان اروپایی بوده اند، در حال انجام آن است.

دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود مدعی شد که ایران به شکل جدی دچار مشکل اقتصادی شده است. آنها برای مذاکره با آمریکا بی تابی می‌کنند، اما دارند نشانه‌های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه، می‌دهند.

ترامپ در این توئیت نوشت که می‌دانم که مکرون نیت خوبی دارد، مثل بقیه، ولی هیچ کس از طرف واشنگتن حرف نمی‌زند، جز خود آمریکا. هیچ کس به هیچ شکل و نوعی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.

کانال خبری (La Chaîne Info) اضافه کرد: ماکرون همچنان از توافق هسته ای دفاع می کند و مرتبا با همتای ایرانی خود حسن روحانی گفتگو می کند و به عنوان واسطه بین ذینفعان مختلف عمل می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار