77 درصد ساخت و سازها با هدف سرمایه گذاری است

یزد (پانا) - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: 77 درصد ساخت و ساز ها با هدف سرمایه گذاری ایجاد می شود چرا که ارزش افزوده و سود بالایی را دارد.

کد مطلب: ۹۴۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
77 درصد ساخت و سازها با هدف سرمایه گذاری است

نشست خبری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اصحاب رسانه ظهر امروز برگزار شد.

"مهدی سالاری" با بیان اینکه حوادث طبیعی که در سال جاری رخ داد نشان از ایمنی نبودن ساختمان های ماست گفت: باید در ساخت و ساز های شهری دقت بیشتری شود و ساختمان های مقاوم و پایداری را به وجود آوریم.

وی ساخت یک ساختمان را به طور میانگین متری 1.5 تا 3 میلیون تومان هزینه برآورد کرد و افزود: افرادی که در حوزه صنعت ساختمان حضور دارند از این کار منافع بسیاری کسب می کنند.

سالاری در ادامه عنوان کرد: صنعت ساختمان در کشور ما به ازای هر 100 متر مربع 144 شغل مستقیم و 216 شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه تحریم ها اثری بر صنعت ساختمان سازی نداشته است گفت: با 25 میلیون تومان می توان در صنعت ساختمان شغل ایجاد کرد در حالی که در صنعت پتروشیمی و صنعت نیروگاهی به ترتیب با 450 و 900 میلیون تومان می توان یک شغل را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساختمان سومین صنعت در وابستگی کم به تحریم ها تلقی می شود در کشور ایران سالی ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه ساختمان سازی انجام می شود و صنعت ساختمان سازی به راحتی می تواند مشکل اشتغال را حل کند.

این مسئول گفت: در کشور ما 77 درصد ساخت و ساز ها با هدف سرمایه گذاری ایجاد می شود چرا که ارزش افزوده و سود بالایی را دارد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در زمینه اهمیت ساخت و ساز و کیفیت آن تاکید کرد: در این راستا با همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و راه و شهرسازی یزد، یک شبکه اطلاع رسانی جامع ایجاد شده و مجموعه برنامه هایی که روند ساخت و ساز در یزد را تغییر می دهد، اجرا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار