فرماندار خوسف : ۱۰ هزار هکتار از اراضی خوسف بذر پاشی می شود

خوسف(پانا) ـ فرماندار خوسف : به منظور بذرپاشی ۱۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان خوسف تفاهم نامه ای جهت اجرای عملیات آبخیزداری بین فرمانداری و منابع طبیعی بسته شد.

کد مطلب: ۹۴۵۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار خوسف : ۱۰ هزار هکتار از اراضی خوسف بذر پاشی می شود

محمد شفیعی فرماندار خوسف در این رابطه گفت: به منظور جلوگیری از پیشروی کویر ، تامین علوفه دام و پیشگیری از فرسایش خاک تفاهم نامه ای جهت اجرای عملیات آبخیزداری در ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان بسته شد.


محمد شفیعی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند و شغل اکثر آنها دامداری و کشاورزی است ، رفع مشکلات آنها در زمینه تامین علوفه دام یکی از دغدغه های دستگاههای اجرایی شهرستان می باشد که در سال گذشته با هم افزایی اعتبارات و دستگاه و ماشین آلات دهیاری های شهرستان حدود دو هزار هکتار از اراضی شهرستان نهال کاری و بذرپاشی شد و در سال جاری نیز با تکیه بر اعتبارات استانی و شهرستانی و در جهت هم افزایی اعتبارات و امکانات برنامه ریزی لازم جهت نهال کای و بذرپاشی به صورت هلالی در ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ، دهیاری ها ، شرکت های تعاونی دهیاران انجام خواهد شد.


فرماندارخوسف افزود: از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال به شش پروژه در حوزه آبخیزداری اختصاص یافته که این پروژه ها شامل پنج پروژه سنگ و ملات و یک سازه گاویونی می باشد.


او یادآور شد: در سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی بزرگترین سازه آبخیزداری بند خاکی شرق کشور در منطقه آرک و بین آباد با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال ، سازه سنگ ملات روستای سیوجان با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و دو پروژه بندخاکی شهنه و شل آباد از محل اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.


شفیعی در بحث دامداری و پرورش شتر گفت: خوسف یکی از شهرستان های موفق در زمینه پرورش شتر بوده به طوری که بیش از ۱۶ هزار نفر شتر در شهرستان وجود دارند و تامین علوفه این دامداران در دراز مدت یکی از اهداف این پروژه شهرستانی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار