مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: تهیه وتولید65برنامه خبری،مستندو انیمیشن درآموزش و پرورش

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب 65 برنامه خبری، مستند و انیمیشن از فعالیت ها و توانمندی های فرهنگیان و دانش آموزان استان تهیه و تولید شده و در سیمای ملی استانی پخش شده است که میزان تولیدات تلویزیونی آموزش و پرورش 4 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۹۴۵۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:  تهیه وتولید65برنامه خبری،مستندو انیمیشن درآموزش و پرورش

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: صبح امروز در دیدار با مسئولین و خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی(شبکه خاوران) که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر مشترک، متشکل از نخبگان رسانه و آموزش وپرورش می تواندفعالیتهای مرتبط ومشترک این دو دستگاه فرهنگی استان را تقویت و هدفمند کند.

او، هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، متناسب با آموزه های اسلامی، اعتلای علمی و دینی دانش آموزان و زمینه سازی فرهنگی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و تصریح کرد: سند تحول بنیادین ، به دنبال تبدیل آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی صرف، به یک نهاد آموزشی،فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ضمن تقدیر از برنامه های اثربخشِ آموزشیِ صدا و سیما، نقش شبکه خاوران را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را کلیدی دانست و ابراز داشت: در مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی‌ و عمومی ‌جمهوری اسلامی ‌ایران، رسانه در کنار نظام آموزش‌و‌پرورش، خانواده و نهادهای غیردولتی به‌عنوان یکی از چهار رکن اساسی محسوب می‌شود.

واقعی، با بیان اینکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ها به‌گونه‌ای است که فرصت‌های متعددی را در فرایند تعلیم و تربیت فراهم می‌سازد، ادامه داد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در حوزه رسانه‌ها در گرو تدوین برنامه‌ای منسجم برای آموزش سواد رسانه‌ای در سطوح مختلف مدارس است.

او، ضمن گرامی داشت سالروز شهادت مظلومانه شهید صارمی اضافه کرد: در برخی از روزهای سال، برگ‌های تقویم، معانی بلندی را فریاد می‌زنند که درک آن جز به بلندای اندیشه و ژرفای ایمان میسر نمی‌گردد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به حضور 8 هزار دقیقه ای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در برنامه های شبکه استانی صدا و سیما، ادامه داد: از مهر ماه سال گدشته بیش از180 مصاحبه با خبرگزاری ها و ارباب جراید از قبیل خبرگزاری صدا و سیما در خصوص برنامه ها و مراسم انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از تهیه و تولید قریب 65 گزارش خبری و تلویزیونی از فعالیت ها و توانمندی های فرهنگیان و دانش آموزان استان و پخش در سیمای ملی استانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان تولیدات تلویزیونی آموزش و پرورش 4 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: تعامل هدفمند و دو سویه ی صدا و سیما با آموزش و پرورش در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی استان موثر دانست و گفت: گستره بهره مندی مردم از برنامه های رسانه ملی از یک سو و ساختار فراگیر آموزش و پرورش از سویی دیگر می تواند تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار