رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک؛

والیبال ایران حریف قدرتمندی برای تیم کوبا است

ارومیه(پانا)- بازیکن اسبق تیم‌ملی و پیشکسوت والیبال گفت: تیم ملی کوبا به عنوان نخستین حریف در مسابقات انتخابی المپیک نمی‌تواند حریف قدرتمندی برای ایران باشد.

کد مطلب: ۹۴۵۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران حریف قدرتمندی برای تیم کوبا است

عزیز پرتوی افزود: تیم ملی والیبال ایران یکی از قدرت‌های برتر جهان محسوب می‌شود و هم‌اکنون برای حضور در مرحله نخست مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در شهر «سن‌پترزبورگ» کشور روسیه حضور دارد.

وی بیان کرد: ایران در نخستین دیدار خود در این مسابقات مقابل تیم کوبا که بیشترین توانایی والیبال خود را در روی آوردن به بازی قدرتی دارد، صف‌آرایی می‌کند و بدون‌شک اگر اتفاق خاصی نیافتد از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که در این دیدار کفه ترازو به سمت ایران سنگینی خواهد کرد.

وی ادامه داد. تیم کوبا سابقه درخشانی در سطح والیبال جهان دارد ولی در حال‌حاضر ۲ بازیکن مطرح و باتجربه خود را در اختیار ندارد و این ۲ بازیکن برای تیم‌های ملی لهستان و روسیه توپ می‌زنند.

پیشکسوت والیبال ایران گفت: اصلی‌ترین رقیب ایران در گروه چهار مسابقات انتخابی المپیک، تیم ملی روسیه محسوب می‌شود که به عنوان میزبان رقابت‌ها شانس زیادی برای کسب سهیمه المپیک دارد و این امر ایران را مجاب می‌کند تا شانس دوباره خود را برای حضور در المپیک، در مسابقات انتخابی قاره آسیا امتحان کند.

پرتوی حضور سعید معروف، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور در لیست ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی برای اعزام به مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را افتخاری دیگر برای شهر عشاق والیبال دانست و افزود: امید می‌رود ایران امسال نیز با کسب سهمیه، دومین حضور خود در المپیک را در کتاب تاریخ ورزش ایران ثبت کند.

وی ادامه داد: این سه بازیکن ارومیه‌ای به همراه مرتضی شریفی در جریان رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ نیز حضور داشتند و به عنوان بازیکنان تاثیرگذار نقش مهمی در صعود تیم ملی به جمع ۶ تیم برتر این مسابقات ایفا کردند.

رقابت‌های انتخابی المپیک در ۶ گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌های برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب می‌کنند؛ بر اساس اعلام فدراسیون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، محمدجواد معنوی‌نژاد، جواد کریمی، محمدرضا موذن، پوریا یلی و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در این رویداد مهم جهانی (روسیه) هستند.

ایران روز جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ مقابل کوبا صف‌آرایی می‌کند؛ شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۷:۳۰ با مکزیک مسابقه دارد و روز یکشنبه ۲۰ مرداد از ساعت ۲۰:۳۰ مقابل روسیه میزبان به میدان می‌رود.

تیم ملی ایران در صورتی که نتواند در این مسابقات سهیمه المپیک را به دست آورد، باید دوباره در مسابقات انتخابی قاره آسیا شانس خود را امتحان کند، مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی ماه امسال با حضور هشت تیم برتر این قاره برگزار می‌شود و در نهایت تیم قهرمان به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو راه می‌یابد.

شهر ارومیه به عنوان قطب والیبال ایران ملی‌پوشان زیادی تقدیم تیم‌های ملی کرده است که یدالله کارگرپیشه، ساسان خداپرست، میرسعید معروف، مرتضی شریفی و بردیا سعادت پنج کاپیتان ارومیه‌ای از دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار