تفاهم‌نامه همکاری مشترک ارومیه و حکاری ترکیه امضا شد

ارومیه(پانا)- آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۵۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری مشترک ارومیه و حکاری ترکیه امضا شد

آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری بین والی حکاری و فرمانداری ارومیه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور والی حکاری ترکیه برگزار شد.

فرماندار ارومیه علیرضا ملأ محمدی زاده با بیان اینکه امروز پنجاه و یکمین کمیسیون مرزی امنیتی ارومیه و حکاری ترکیه در ارومیه برگزار می‌شود، گفت: این آیین نامه با محوریت امنیت مرزی دو کشور و ریشه‌کن کردن تروریسم از منطقه امضا می‌شود.

در این جلسه والی حکاری نیز با با بیان اینکه به‌موازات همین ملاقات، ملاقات مقامات مرزی دو طرف نیز انجام می‌شود اظهار داشت: در خصوص مبارزه مشترک با عناصر تروریستی، قاچاق کالا، سلاح و مهمات، مشروبات الکلی دو طرف با یکدیگر به توافق رسیده‌ایم و همچنین با توجه به اینکه دو کشور از حیث فرهنگی تشابهات زیادی دارند، دیدارهای این‌چنینی در همکاری‌های دو کشور بسیار مؤثر واقع می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر احداث دیوار امنیتی بین ایران و ترکیه گفت: احداث این دیوار و جاده‌های مرزی ادامه خواهد داشت و به تبع این امر همکاری و دوستی بین دو کشور بیشتر و محکم‌تر از قبل می‌شود و همچنین در راستای کنترل ترددهای غیرمجاز مرزی ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار