بیش از ۳ هزار روستا تاپایان دولت دوازدهم برق‌دار می شوند

تهران (پانا) - مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر می‌گوید در دولت تدبیر و امید به دو هزار و ۶۳۹ روستای کشور برق‌رسانی شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم تا پایان دولت دوازدهم به سه هزار و ۲۱۹ روستا افزایش پیدا خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۴۵۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳ هزار روستا تاپایان دولت دوازدهم برق‌دار می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی چهل‌امیرانی افزود: ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، برای ساکنان این مناطق که ۲۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر شبکه برق در بخش شرکت‌های توزیع ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۳۲ درصد شبکه کشور برای برق‌رسانی به روستاها ایجاد شده است و در حال حاضر ۵۷ هزار و ۳۰۰ روستا با ۴.۵ میلیون خانوار از نعمت برق برخوردار هستند، به عبارتی در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر هفته ۲۵ روستای کشور برق‌دار شده است.
چهل‌امیرانی گفت: ۵۰ درصد شبکه برق روستایی کشور قدمت بالای ۲۵ سال دارد و فرسوده است، از این رو همانند سال‌های گذشته بیش از ۸۵ درصد اعتبارات داخلی و منابع حاصل از عوارض برق صرف بهسازی، توسعه، نگهداری و رفع فرسودگی شبکه‌های موجود روستایی شده و کمتر از ۱۵ درصد آن به بخش برق‌رسانی روستاها و عشایر اختصاص پیدا کرده است تا بتوان خدمات مناسب و بدون وقفه‌ای را در اختیار مشترکان موجود قرار داد.
مجری طرح برق‌رسانی روستایی توانیر خاطرنشان کرد: شبکه برق روستاها همواره به جهت پراکندگی و قرارگرفتن در شرایط جوی نامناسب بیشترین آسیب را متحمل می‌شود، بر این اساس برنامه‌های مهمی به منظور افزایش تاب آوری شبکه‌های برق روستایی در مقابل حوادث و بحران‌ها، رفع افت ولتاژ و حریم در شبکه، اصلاح روشنایی، بهسازی و رفع فرسودگی شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: امسال به ۴۰۰ روستای کشور برق‌رسانی خواهیم کرد و هم اکنون ۹۹.۷ درصد از جمعیت شهری و روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار