رئیس بیمارستان مکه خبر داد

ارائه بیش از 292 هزارمورد خدمات مختلف به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

تهران (پانا) - رئیس بیمارستان مکه گفت تاکنون بیش از 292 هزار مورد خدمات مختلف درمانی به حجاج ایرانی در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه ارائه شده است.

کد مطلب: ۹۴۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه بیش از 292 هزارمورد خدمات مختلف به حجاج ایرانی در مکه و مدینه

به گزارش روابط عمومی مرکزپزشکی حج و زیارت، مصطفی نادری درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر در مدینه تا صبح امروز (16 مرداد ماه)، گفت: تاکنون 292 هزار و 474 مورد خدمات مختلف درمانی ازجمله ویزیت، بستری، پاراکلینیکی، پرستاری و مددکاری در درمانگاه‌های مدینه و مکه به زائران ایرانی ارائه شده است.

وی مجموع ویزیت تخصصی در مکه ومدینه را 12923 مورد ذکر کرد و تصریح کرد: مجموع ویزیت‌ها در درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز 153308 مورد بوده است.

رئیس بیمارستان مکه خدمات بستری و مددکاری و پرستاری را به ترتیب 735، 4421 و 67752 مورد ذکر کرد و افزود: بیش از 35 هزار زائر نیز خدمات نسخ داروخانه دریافت کردند.

وی مجموع خدمات پاراکلینیکی را 18251 مورد شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به حجاج ایرانی عنوان کرد.

رئیس بیمارستان مکه با بیان اینکه در حال حاضر 19 زائر به بیمارستان سعودی در مکه منتقل شدند، افزود: 58 زائر در بیمارستان هلال احمر درمکه بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

گفتنی است تمامی حجاج کشورمان از شهر پیامبر به مکه انتقال یافته‌‌اند و خدمات درمانی در درمانگاه‌های زائران ایرانی در مدینه تا بعد از ایام تشریق و ورود نخستین گروه‌های زائران مدینه بعد به این شهر متوقف شده است.

بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مکه از ۲۱ تیر و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و اکنون نیز خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز پزشکی حج وزیارت از آغاز عملیات حج تاکنون پنج زائر درمکه و یک زائر درمدینه جان باختند.

مصطفی نادری به زائران توصیه کرد: ایام تشریق سخت ترین مرحله از ایام حج تمتع است و زائران در روزهای باقیمانده به آغاز این عملیات، بیشتر استراحت کنند و از تردد در زیر آفتاب داغ مکه بپرهیزند.

وی گفت: برای ارائه خدمات به زائران در عرفات، مشعر و منا تدابیر لازم اندیشیده شده است و آمادگی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار