افسانه حقوق بشر امریکایی زیر ذره بین بحث روز رادیو ایران

تهران (پانا) - برنامه این هفته بحث روز گروه سیاسی رادیوایران به بررسی ابعاد مختلف حقوق بشراسلامی و تفاوت ان با حقوق بشر امریکایی می پردازد .

کد مطلب: ۹۴۵۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افسانه  حقوق بشر امریکایی زیر ذره بین بحث روز رادیو  ایران

به گزارش روابط عمومی گروه سیاسی رادیو ایران،امروزه موضوع حقوق بشر ابزاری در دست استکبار جهانی و ایادی آن برای سرکوب و به انقیاد درآوردن کشورهای مستقل و غیر همسو با آنها بدل شده است.

شرایط حاکم در عرصه بین‌المللی و ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی فعال در میان کشورهای اسلامی به منظور دست‌یابی به ابزار و راهکارهای نشر ارتقاء و حفظ تعالی و ارزش‌های اسلامی در حوزه حقوق بشر و همچنین به منظور حمایت و دفاع از تصویر واقعی اسلام و نیز مبارزه علیه اهانت به اسلام و تشویق گفتگوی میان مذاهب ایجاب می کرد که روزی بعنوان «روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» انتخاب شود تا در آن روز فرصتی برای امت اسلامی فراهم شود تا مسلمانان بتوانند در خلال آن روز، حقوق بشر در اسلام را به جامعه جهانی معرفی کنند. با توجه به این نکات به مناسبت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در برنامه زنده" بحث روز" امروز ،چهارشنبه مورخ 16/05/98 که از ساعت 11:55 تا 12:35 دقیقه تقدیم حضور مخاطبان رادیو ایران می شود با حضور دو تن از اساتید و صاحب نظران حقوق بشر اسلامی و غربی یعنی دکتر حسین میر محمد صادقی حقوق دان و رئیس کرسی حقوق بشر و صلح یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی و دکتر مهدی رحمانی ب عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی به بررسی حقوق بشر اسلامی و تفاوت ان با حقوق بشر غربی می پردازد .

در ضمن برخی از محورها ی برنامه عبارتند از : بررسی حقوق بشر اسلامی و مقایسه ان با حقوق بشر غربی ، بررسی اعلامیه حقوق بشر و این که چه نقایصی دارد که مورد سوء استفاده قدرت های بزرگ قرار می گیرد ، مصادیق نقض حقوق بشر توسط کشورهای غربی ، وضعیت حقوق بشر درکشور های اسلامی و غربی ، نقش حقوق بشراسلامی در کاهش اسلام هراسی ،کارکردهای بیانیه حقوق بشر اسلامی ، بررسی وضعیت حقوقی فعالین و رهبران جهان اسلام همانند شیخ زکزاکی شیخ عیسی قاسم، دلایل سکوت نهادهای حقوق بشری دربرابر جنایات کشورهای ناقض حقوق بشر .

برنامه "بحث روز" کاری از گروه سیاسی رادیو ایران هر چهارشنبه ازساعت 11:55 الی 12:35 تقدیم مخاطبان می گردد وعلاقه مندان ومخاطبان گرامی

می توانندازطریق سامانه پیامکی 30000900 سوالات خودرا با این برنامه مطرح کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار