با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)- همایش بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان با حضور نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، جمعی از مسئولان استانی و خیرین نیک اندیش در سالن کتابخانه امام خامنه ای(مد) سنندج برگزار شد .

کد مطلب: ۹۴۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان برگزار شد

در این مراسم آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان، با بیان اینکه جهالت انسان را به ظلم و گمراهی می کشاند و دانش باعث می شود انسان خود و دیگران را از گمراهی نجات دهد؛ عنوان کرد: به فرموده قرآن اگر کسی خود را از بخل نفس حفظ کند به پیروزی بزرگی می رسد.

وی انفاق و بخشش مال در راه خیر را موجب حفظ انسان از بخل نفس عنوان کرد و افزود: خداوند بدون حساب و چندین برابر آنچه که انسان می بخشد را در دنیا و آخرت به وی عطا می کند.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه انسان توانمند بهتر است تا زمانی که در خودش در قید حیات است از مال و مکنت خود در راه خیر ببخشد، تصریح کرد: عمل خیر و بخشش مال باعث پاکی و رشد مادی و معنوی انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان در پایان خاطرنشان کرد کسانی که صدقات مردم را جمع آوری می کنند، کار بسیار ارزشمندی انجام می دهند و خداوند متعال هم از بندگانش این را خواسته است.

در ابتدای مراسم قربانی، مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اقدامات مجمع خیرین استان و میزان مشارکت آنان در امر مدرسه سازی ارائه کرد و با بیان اینکه مشارکت خیرین در مدرسه سازی، بسیار چشمگیر بوده عنوان کرد: اگر حضور خیرین در مدرسه سازی نبود آموزش و پرورش در تأمین فضاهای مورد نیاز با مشکل جدی مواجه می شد.

وی با اشاره به اینکه یک سوم ساختمان های مدارس استان در حدود 300 مدرسه، استانداردهای لازم را ندارند، و از این تعداد حدود 100 مدرسه دارای مشکل حاد هستند که در طول سال تحصیلی گذشته ضمن تخلیه این مدارس، تعدادی از دانش آموزان در نوبت دوم و تعدادی نیز در فضاهایی همچون مسجد، کانکس و ... ساماندهی شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با عنوان اینکه تعداد ۳۰ مدرسه از محل اعتبارات پیشرفت و آبادانی سپاه، 25 مدرسه توسط خیرین،بانک ها و بنیادهای برکت و علوی و 30 مدرسه هم توسط سازمان نوسازی مدارس از محل اعتبارات ملی، ساخته می شود؛ خاطرنشان کرد تا پایان سال 98 تعداد ۱۵۰ کلاس درس احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین در این همایش دو نفر از خیرین مدرسه ساز به نمایندگی از سایر خیرین به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و چالش ها و مشکلات موجود در این حوزه را بیان کردند و همچنین در خلال مراسم با پخش کلیپی یاد و خاطره دکتر محمد رضا حافظی رییس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گرامی داشته شد.

در پایان این مراسم از 22 خیر نیک اندیش بومی و غیربومی که طی یکسال اخیر در امر مقدس مدرسه سازی در استان کردستان مشارکت داشته اند با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار