در حاشیه نشست هیأت دولت

روحانی: درست نیست که اطلاعات به عنوان رانت در اختیار گروه و فرد خاصی باشد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری ایران در آستانه روز خبرنگار با حضور در حیاط دولت در جمع خبرنگاران سخن گفت و از تسهیلات ویژه ای که دستور داده است وزیر ارتباطات در اختیار خبرنگاران قرار دهد خبر داد و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران را جنایت علیه بشریت خواند.

کد مطلب: ۹۴۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: درست نیست که اطلاعات به عنوان رانت در اختیار گروه و فرد خاصی باشد

حسن روحانی گفت: «همواره کار خبرنگاری و کار و نقش شما برای اطلاع‌رسانی به مردم امر بسیار مهمی است. اصولا یکی از نیازهای مهم جامعه، اطلاعات از آن جامعه و جوامع دیگر است. بنابراین اطلاع‌رسانی بسیار مهم است و دولت حامی آن است که مردم از همه اطلاعات باخبر باشند.»

او ادامه داد: «اینکه اطلاعات به عنوان رانت در اختیار گروه و فرد خاصی باشد، درست نیست. اطلاعات باید در اختیار همه قرار گیرد. خبرنگاران گوش و چشم و جان مردم را از طریق ارسال اطلاعات سیراب می‌کنند از طریق اطلاعات واقعی.»

روحانی گفت: «دلمان می‌خواهد همه خبرنگاران احساس کنند که مسئولیت آنان اطلاع رسانی از خبر واقعی است.‎ اگر خبر غیرواقعی منتقل کنیم به نوعی اجازه نمی‌دهیم مردم تحلیل درست داشته باشند. دولت از اطلاع رسانی حمایت می‌کند و دلش می‌خواهد خبرنگاران واسطه خوبی بین حاکمیت و مردم باشند.‎»

رئیس‌جمهوری افزود: «خبرنگاران نقص‌ها را به ما به جامعه بگویند. ما اگر اشتباهی داریم به ما تذکر داده شود و راه حل نیز پیشنهاد شود البته ما تاکید داریم که انتقادات دلسوزانه و واقعی باشد و همراه با راهکار.‎»

او با اشاره به وضع امروز جامعه اظهار کرد: «ما در تحریم هستیم و مردم در فشار هستند. این تحریم نامش به طور دقیق همان تروریسم اقتصادی است که هیچ چیز را برای مردم ما استثنا نکردند.»

روحانی گفت: «فشار بر همه مردم ایران است حتی کودکان و کسانی که در بیمارستان بستری هستند. این یک جنایت علیه بشریت است ولی ما مقاومت خواهیم کرد.»

رئیس جمهوری ادامه داد: «در ماه‌های اخیر مشاهده کردم که رسانه ملی از کار و رونق و تلاش پرده‌برداری می‌کند. این کار بسیار ارزشمند است.‎»

او ادامه داد: «امروز اختیاری که هم مردم از آن بهر‌ه‌مند هستند و هم همه ما، فضای مجازی است. فضای مجازی کار شما خبرنگاران را بسیار ساده و آسان کرده است. به وزیر ارتباطات دستور دادم که تسهیلات ویژه‌ای در فضای مجازی و اینترنت برای خبرنگاران فراهم کند. هم اینترنت پر سرعت در اختیارشان قرار بگیرد و هم به مدت یکسال اینترنت برای خبرنگاران رایگان باشد.»

روحانی گفت: «امروز که همه رسانه‌های دشمن علیه مردم ایران تلاش می‌کنند وظیفه خبرنگاران بسیار سنگین است.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار