امیرسعید گرجی:هنرمندان و صاحبان صنعت از هم دور هستند

تهران (پانا) - امیرسعید گرجی، از عکاسات باسابقه حوزه صنعت و تبلیغات می‌گوید توسعه اینترنت، کار و کسب عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را دشوارتر از پیش کرده است.

کد مطلب: ۹۴۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امیرسعید گرجی:هنرمندان و صاحبان صنعت از هم دور هستند

امیرسعید گرجی ر گفت و گو با خبرنگار پانا، درباره عکاسی تبلیغاتی گفت: امروز با توجه به تصاویری که در اینترنت و فضای مجازی می‌توانیم پیدا کنیم، بازار عکاسی تا حدودی کساد شده است. مثلا زمانی برای تبلیغ گوجه فرهنگی هم عکس می‌گرفتند اما الان اگر در اینترنت سرچ کنید بیشتر از 2000 مدل گوجه فرنگی در شکل‌های مختلف پیدا می‌شود. این اتفاق به‌خصوص در بخش مواد غذایی پررنگ‌تر است و بازار کار را محدود کرده است.
وی ادامه داد: به دلیل همین اتفاقات، عکاس‌های صنعتی درحال تبدیل شدن به یک حلقه بسیار کوچک هستند و هرکس راه خودش را می‌رود. بنابراین عکاسان صنعتی ارتباط قابل توجهی با سایر عکاسان ندارند.
گرجی با بیان اینکه جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی می‌تواند بهانه‌ای برای تعامل میان هنرمندان و صاحبان صنعت باشد بیان کرد: جشنواره قطعا مهم است اما درباره رویدادهای این چنینی اطلاع رسانی درست نمی‌شود و هنرمندان و صاحبان صنعت از هم دور هستند. حتی جماعت عکاسان صنعتی هم با اینکه وقتی یکدیگر را می‌بینند صمیمی و درحال خوش و بش هستند، اما در عمل این صمیمیت وجود ندارد و آنطور که باید با یکدیگر در ارتباط نیستند. درحالیکه اگر همراهی میان جمع عکاسان و از طرفی عکاسان و صنعتگران با یک روش سلامت و درست جلو برود قطعا نتایج درخشانی خواهد داشت.
این عکاس و گرافیست با سابقه بیان کرد: بازار کار عکاسی صنعتی را چندان پر رونق نمی‌بینم و امروز خودم هم بیشتر در زمینه‌‌های دیگر هنری فعال هستم، چون در این زمینه آنقدر مراجعه ندارم.
وی ادامه داد: در حال حاضر هرجا بحث عکاسی می‌شود دوست و آَشنای عکاسی وجود دارد که دانشجوی عکاسی است و با دوربین دیجیتال و بعد هم فتوشاپ کار می‌کند. طبیعی است که در این شرایط بازار کار عکاسی صنعتی کم رونق شود.
او افزود: در این میان کسانی هم بدون داشتن مکان و دادن مالیات مشغول عکاسی هستند و با من رقابت می‌کنند. طبیعی است که در دنیای امروز که صاحبِ صنعت تنوع طلب که خودش هم در تولید مانده، دنبال اینگونه تبلیغات نیست. درحال حاضر اولین چیزی که از سبد هزینه تولید کننده خارج می‌شود تبلیغات است. حتی تولید کننده، عکس و فیلم را با موبایل شخصی می‌گیرد و می‌رود سراغ اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی.
گرجی در پایان گفت: عکاسی صنعتی در این زمانه کار نمی‌کند و مشکلات زیادی سر راهش وجود دارد. بیایم با درست کردن اتاق فکر تا جاییکه امکان دارد برای حل مشکلات عکاسان صنعتی و پیوند میان جمع عکاسان و در کنارش عکاسان و صاحبان صنایع، دنبال راه حل باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار