در گفت‌وگو با پانا

مصطفی کارخانه: والیبال ایران باید درخشش در لیگ ملت‌ها را فراموش کند؛ تیم ملی محکم قدم بردارد المپیکی می‌شود

تهران (پانا) – سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است تیم ملی به رغم امتیاز میزبانی روس‌ها، توانایی رسیدن به المپیک را در مرحله اول انتخابی دارد.

کد مطلب: ۹۴۵۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی کارخانه: والیبال ایران باید درخشش در لیگ ملت‌ها را فراموش کند؛ تیم ملی محکم قدم بردارد المپیکی می‌شود

مرحله اول مسابقات انتخابی والیبال المپیک 2020 توکیو از جمعه آغاز خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران باید در گروه 3 تیمی که میزبانی آن بر عهده روسیه است با تیم میزبان، کوبا و مکزیک برای کسب جواز حضور در توکیو رقابت کند.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره اوضاع تیم ملی والیبال پیش از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو گفت: در مرحله حساسی قرار گرفته‌ایم و سطح مسابقات المپیک بسیار بالاست. هر چند در لیگ ملت‌ها ملی‌پوشان عملکرد قابل قبولی داشتند و به عنوان پنجمی رسیدند، اما باید آن را فراموش کنیم و به فکر میدان المپیک باشیم.

وی ادامه داد: در گام نخست رقابت‌های انتخابی المپیک باید با ذهن آرام به میدان برویم، چراکه بالاترین عیار مدال المپیک است و همه برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. در این مسابقات باید محکم قدم برداریم و کار را به اما و اگر نکشانیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران درباره حریف‌های ایران در انتخابی المپیک اظهار کرد: تیم ملی ایران در گام اول با تیم‌های ملی والیبال کوبا، مکزیک و روسیه باید جدال داشته باشد. ما در لیگ ملت‌ها توانستیم روسیه را شکست دهیم و اگر در انتخابی المپیک روز ما باشد باز هم می‌توانیم این تیم را شکست دهیم.

وی ادامه داد: اما درباره دو حریف دیگر تیم ملی باید بگویم که سطح والیبال ایران از دو تیم کوبا و مکزیک بالاتر است و ما می‌توانیم این دو تیم را به راحتی شکست دهیم. البته با توجه به اینکه مسابقات در روسیه برگزار می‌شود، ما کار سختی خواهیم داشت.

کارخانه درباره گلایه‌های ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی از وضعیت تیم ملی در آخرین تمرین در تهران گفت: کولاکوویچ در آخرین تمرین تیم ملی از شرایط نه چندان خوب صحبت کرده بود. به نظرم صحبت‌های او حامل یک پیام است، باید به آن توجه کنیم اگر سرمربی تیم دچار تنهایی و بی‌انگیزگی شود قطعاً به همه تیم سرایت خواهد کرد. به همین خاطر مسئولان باید پیش از اعزام به روسیه به سرمربی و بازیکنان انگیزه بدهد و آن‌ها را برای این میدان مهم آماده کند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال در مورد نداشتن بازی‌های تدارکاتی قبل از اعزام به انتخابی المپیک اظهار کرد: قطعاً بازی تدارکاتی تحت هر شرایطی به تیم‌ها کمک می‌کند و می‌تواند آن‌ها را برای این میدان مهم آماده کند. اما در اینجا سرمربی صلاح دیده که به خاطر وضعیت بازیکنان اردوی تدارکاتی نداشته باشد. ما باید به این نکته توجه کنیم که تیم ملی والیبال در این مدت در مسابقات مختلفی با ترکیب ثابت شرکت کرده است.

وی ادامه داد: در لیگ ملت‌ها فشار زیادی روی بازیکنان تیم ملی بود و به همین خاطر نیاز به استراحت داشتند. من فکر می‌کنم سرمربی تیم این مسائل را در نظر گرفته و برای اینکه بازیکنانش بیشتر از این تحت فشار نباشند اردوی تدارکاتی در بلغارستان را لغو کرده است.

کارخانه در پایان عنوان کرد: رقابت‌های المپیک از تمامی مسابقات مهم‌تر است و ما امیدواریم که ملی پوشان را در میدان المپیک ببینیم. با توجه به موفقیت‌هایی که والیبال ایران در این چند سال اخیر داشته همه منتظر هستند تا این تیم سهمیه المپیک را کسب کند و در این رقابت‌ها هم درخشش داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار