مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان:

مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان اجرای با کیفیت پروژه مهر است

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار خراسان رضوی و تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار شد مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان را اجرای با کیفیت پروژه مهر دانست.

کد مطلب: ۹۴۵۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین اولویت آموزش و پرورش استان اجرای با کیفیت پروژه مهر است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی، اجرای با کیفیت پروژه مهر و برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید مهمترین اولویت و دغدغه آموزش و پرورش استان محسوب می شود.

وی افزود: البته برنامه ریزی ها و راهکارهایی که از جهت سامان دهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات صورت می گیرد بسیاری از چالش ها را حل خواهد کرد اما برخی از مشکلات این حوزه به راحتی و در کوتاه مدت مرتفع نخواهد شد.

خدابنده تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲ مترمربع و در استان خراسان رضوی ۴/۲ مترمربع است که این سرانه در استان از میانگین کشوری یک مترمربع کمتر است و این در حالی است که این سرانه در بعضی نقاط محروم و حاشیه شهر نزدیک به ۲ مترمربع می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: علیرغم تمام تلاش های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و نیز همت خیرین نیک اندیش، عوامل رشد جمعیت بالا و مهاجر پذیر بودن مناطق حاشیه شهر باعث کمبود فضاهای آموزشی در این مناطق شده است و بسیاری از مدارس حاشیه شهر دو نوبته و در کلاس های ۴۰ نفره به کار خود ادامه می دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در آموزش و پرورش خراسان رضوی ۵۷۰ پروژه آموزشی در حال ساخت داریم که از این میان بیش از ۱۷۰ پروژه تا مهرماه ۹۸ به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید.

خدابنده گفت: با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، آموزش و پرورش استان و نیز کمک های خیرین بزرگوار تعداد یک هزار کلاس درس تا مهرماه ۹۸ به کلاس های درس استان اضافه خواهد شد و مدارس خشت و گلی بطور کامل تا ابتدای سال تحصیلی برچیده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در شروع سال تحصیلی رشد ۵ درصدی دانش آموزی را در استان خواهیم داشت و قریب به ۶۰ هزار دانش آموز به تعداد یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز خراسان رضوی اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود چهار هزار و ۲۰۰ همکار فرهنگی استان به افتخار بازنشستگی نائل خواهند آمد گفت: برای ابتدای سال تحصیلی قریب به ۱۶ هزار نفر نیرو کمبود خواهیم داشت و امیدواریم با اقداماتی همچون طرح خرید خدمات، برونسپاری، استفاده از نیروهای حق التدریس، حق التدریس نیروهای شاغل، استمرار خدمت همکاران در شرف بازنشستگی، بکارگیری دانشجو معلمان و نیز جذب استخدامی ماده ۲۸ بتوانیم مثل سال تحصیلی گذشته هیچ کلاس درسی را در استان بدون معلم آغاز نکنیم.

خدابنده در پایان افزود: با پیگیری های آموزش و پرورش استان و مساعدت ها و همکاری های وزارت آموزش و پرورش توانستیم سهمیه جذب دانشجو معلمان و نیز سهمیه جذب استخدامی ماده ۲۸ را برای استان به میزان قابل توجهی افزایش دهیم تا مقداری از کمبود نیروی انسانی را جبران کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار