برنامه های پرورشی در قالب سند تحول بنیادین خواهد بود

پانا (مراغه)-معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از اول سالتحصیلی جدید ،برنامه های پرورشی در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی می شود.

کد مطلب: ۹۴۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های پرورشی در قالب سند تحول بنیادین خواهد بود

طاهرعلمی صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس مراغه گفت: شروع مهر ماه با برنامه های سند تحول بنیادین در قالب 6زیر نظام این سند خواهد بود.

وی افزود : در سند تحول بنیادین 51برنامه کلی برای حوزه پرورشی و تربیتی تعریف شده که از این تعداد 28مورد در مدارس و بقیه در حوزه های ستادی قابل اجرایی می باشد.

وی ادامه داد: این 28برنامه به عنوان برنامه سالانه خواهد بود و همه معلمان ،دانش آموزان و اولیا از این برنامه ها برخوردار خواهند بود.

علمی در ادامه به ویژگی های یک مربی خوب در پرورشی اشاره و گفت: اگر یک مربی پرورشی از ویژگی های شخصی ،کاری و ارتباطی خوبی برخوردار باشد می تواند در حوزه خود موثر باشد.

وی اظهار کرد : بهترین تربیت عملی در مدارس زمانی صورت خواهد گرفت که برنامه های پرورشی با مشارکت دانش آموزان همراه باشد.

سرپرست آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: توجه به حوزه پرورشی و تربیت بدنی در سالتحصیلی جدید از اولویت های مهم این مجموعه خواهد بود.

محمود رضایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به نیازهای متعدد ،پاسخ های متعدد بدهد ،افزود : برنامه های پرورشی در مدارس با توجه به فراوانی اطلاعات و گستردگی باید بر اساس نیازهای دانش آموزان در عصر امروزه باشد.

وی با بیان اینکه کار پرورشی در مدارس بسیار حساس و سخت است ،اظهار کرد:پرورش و تربیت موفق زمانی در مدارس اتفاق خواهد افتاد که معاون و مربی پرورشی بتواند با شخصیت ،دغدغه ها ،اعتماد به نفس ،اعتقادات و موضوعات عاطفی دانش آموزان آشنایی داشته باشد.

دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مراغه در سه روز و با شرکت 150نفر به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مراغه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار