سنگ اندازی در مقابل راه‌اندازی سامانه کمیسیون ماده ۷

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت در راه‌اندازی سامانه کمیسیون ماده ۷ که مبنای آن حفظ و گسترش فضای سبز است مقاومت و سنگ‌اندازی بسیار زیادی صورت گرفت.

کد مطلب: ۹۴۴۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سنگ اندازی در مقابل راه‌اندازی سامانه کمیسیون ماده ۷

زهرا صدراعظم نوری به ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری پرداخت و گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های فعال شوراست که طی مرداد 97 تا مرداد 98 حدود 94 جلسه برگزار کرده و 11 موضوع اعم از طرح، لایحه، گزارش و مواردی از این دست را مورد بحث و بررسی قرار دا ده است.از این 110 موضوع 14 مورد طرح و 29 مورد لایحه بوده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه یکی از توافقات ما با اعضای این کمیسیون مطلع شدن از تمام موضوعاتی است که می‌خواهیم در صحن شورا مطرح شود تصریح کرد:‌ باید مسئولانه با موضوعات موجود در این حوزه برخورد کنیم و اطلاعات کافی داشته باشیم به همین دلیل تمامی طرح‌ها و لوایح اصلی و فرعی که به این کمیسیون می‌آید در دستور کار ما قرار می‌گیرد و حتما اعضا دیدگاه‌ ای خود را درباره آن مطرح می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه از ابتدای شورای پنجم بنای فعالیت‌ها بر شفاف‌سازی بوده تا در راستای شفافیت از هر گونه تخلف و رانتی جلوگیری شود اظهار داشت: در نتیجه تلاش کردیم تا هر آنچه امکان‌پذیر است را به صورت برخط و سامانه برنامه‌ریزی کنیم و برای آن اقداماتی انجام دهیم از این جهت چندین سامانه در قالب لایحه و طرح پیگیری و به تصویب رسید.

وی در ادامه با ذکر چند مورد مهمترین سامانه‌هایی که به سرانجام رسیده است به سامانه کمیسیون ماده 7 اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین سامانه‌هایی که با وجود مقاومت‌ها و سنگ‌اندازی‌های بسیار زیاد آن را به سرانجام رساندیم سامانه کمیسیون ماده 7 بود که بر مبنای حفظ و گسترش فضای سبز است.

صدراعظم نوری در ادامه تصریح کرد: طبق قانون تلاش کردیم سامانه‌ای طراحی و کلیه پلاک‌هایی که قصد نوسازی یا تخریب دارند از کمیسیون مناطق استعلام بگیرند و در مرحله پایانی کار نیز پرونده‌ها استعلام داشته باشند. این مساله کار ارزشمندی بود که به شدت با آن مخالفت شد حتی در مواردی مطرح شد یکی از علت‌های تاخیر در صدور پروانه همین کمیسوین ماده 7 است اما ما با مقاومت و پیگیری موفق شدیم این کار را به سرانجام برسیم و پرونده‌ها حتما از کمیسیون ماده 7 استعلام بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع مهم دیگر سامانه بند 20 ماده 55 قانون شهرداری مربوط به صنایع و مشاغل شهرداری است که این سامانه نیز راه‌اندازی شد و اکنون کلیه‌ پرونده‌های بند 20 ماده 55 به صورت سامانه است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به چهار سامانه در حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: در حوزه پسماند 4 سامانه طراحی شد که کمک موثری در ایجاد شفافیت در وضعیت پسماند دارد یکی از سامانه‌ها سامانه ثبت توزین است که کد پسماند در این سامانه ثبت می‌شود. دیگری سامانه ثبت عملکرد پیمانکاران، سامانه مدیریت ناوگان خودرویی (AVL) و سامانه دیگر سامانه مدیریت کارگران بود.

صدراعظم نوری در ادامه تصریح کرد:‌ ما در حوزه خدمات شهری حدود 33 هزار و 100 نفر نیرو در حال فعالیت داریم که بخشی از آنها وجود خارجی نداشتند سامانه مدیریت کارگران باعث شد تمام کارگرانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند موظف به ثبت اطلاعات در آن شوند البته بخش‌هایی از این سامانه بارگذاری و بخش‌هایی هنوز کامل نشده است و از شهردار خواسته‌ام که باقی قسمت‌ها نیز حتما کامل شوند.

وی در ادامه به سامانه‌های در دست بررسی اشاره کرد و گفت:‌ سامانه دیگری که الان در دست است سامانه جامع فضای سبز شهر تهران است که می‌تواند فضای سبز پایتخت را از لحاظ متراژ نوع بیمه گیاهی، درختان و تجهیزاتی که در پارک‌ها و معابر وجود دارد مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه وقتی پیمانکاری قرار است اقدامی انجام دهد میزان احجام تعداد فضای سبز، درختان و مواردی از این دست کاملا در دسترس است و بر مبنای آن فعالیت‌ها انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: سامانه دیگر مربوط به پایش شناسایی کلیه ساختمان‌های شهر تهران به لحاظ ایمنی در برابر خطر است در این زمینه طریح در شورا مطرح شد که هدف آن بیشتر ساختمان‌های بلند مرتبه بود و بیشتر در مورد حریق تاکید داشت اما وقتی در صحن شورا مطرح شد با این دید که نمی‌تواند تمام خواسته‌ها را تامین کند رای نیاورد در نتیجه ما آن را با بررسی مجدد توسعه داده و طرح تحت عنوان الزام شهرداری به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطر و نوع آتش سوزی را ارائه کردیم و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این سامانه‌ها گستره شفافیت را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار