درگذشت کاریکاتوریست مشهور و بین المللی وهنرمند فرهیخته فرهنگی اردبیل

اردبیل (پانا) - شهرام رضایی کاریکاتوریست مشهور و یکی از چهره‌های برتر بین‌المللی در جریان یک تصادف رانندگی در جاده مشگین‌شهر - اردبیل درگذشت.

کد مطلب: ۹۴۴۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
درگذشت کاریکاتوریست مشهور و بین المللی وهنرمند فرهیخته فرهنگی اردبیل

شهرام رضایی کاریکاتوریست مشهور و یکی از چهره‌های برتر و بین‌المللی شاغل در آموزش وپرورش ناحیه ی یک اردبیل ، در جریان یک تصادف رانندگی در جاده مشگین‌شهر - اردبیل جان باخت.

رضایی متولد ۱۳۵۷در اردبیل طراح، نقاش، کارتونیست و مدرس دانشگاه بود که بیش از ۱۶۰ جایزه ملی و بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان را در کارنامه خود داشت .

اسکار کاریکاتور از جشنواره آیدین دوغان، مقام نخست مسابقه بین‌المللی 'فکس برای صلح' ایتالیا، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی قبرس در سال ۲۰۰۳، مقام نخست رقابت بین‌المللی سال ۲۰۰۶ سوریه، مقام نخست مسابقه بین‌المللی کشور آذربایجان در سال ۲۰۰۸ ، جایزه نخست و دریافت تندیس طلا از دست رئیس‌جمهوری قبرس در سال ۲۰۰۹ ، جایگاه نخست مسابقه بین‌المللی ایران در سال ۲۰۱۰ ، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی دوسالانه پایداری ایران در سال ۲۰۱۱ ، جایزه ۵۰۰۰ دلاری مسابقه جهانی ایران در سال ۲۰۰۶ ، رتبه دوم مسابقه بین‌المللی نصرالدین (هوجا ۲۰۱۰) و جایگاه دوم مسابقه بین‌المللی اسکوپیه (مقدونیه ۲۰۰۲) بخش‌هایی از عناوین بین‌المللی این هنرمند است.

احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیزدر پی درگذشت هنرمند فرهنگی نام آشنای اردبیل زنده یاد شهرام رضایی با انتشار پیامی این ضایعه را به جامعه فرهنگیان و هنرمندان استان تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام »

خلق آثار هـنری ، ذکرثنای حضرت حق است و هنرمندانی که با آثار خود، دل‌ها را متوجه رحمت‌های بیکران خداوند مهربان می‌کنند قابل ستایش هستند.

خبر اندوهبار درگذشت هنرمند فرهنگی توانا و نام آشنا، زنده یاد «شهرام رضایی»، موجب تاسف و تاثر اینجانب و دوستداران فرهنگ و هنر استان شد. تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ از دست دادن این عزیز ولی انسان در برابر تقدیر و مشیت پروردگار چاره ای جز تسلیم و رضایت ندارد.

شهرام رضایی در طول دوران هنری خود قلم زد، آموزاند هر آنچه اندوخته بود، اندوخته اش هنرجویانی بودند که با وی کسب معرفت کردند و افتخاری شد برای این سرزمین و با لبخندی از سر شوق به هنر آفرین مطلق هستی پیوست. این هنرمند برجسته و بی آلایش با 153 جایزه ملی و بین المللی خدمات ارزشمندی را به هنر استان اردبیل ارائه کرد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان استان، درگذشت این هنرمند فرهیخته فرهنگی را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای خانواده دغدار ایشان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار