:

مشاور وزارت آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین: 131 راهکار سند تحول بنیادین باید با فهم تعلیم و تربیت عملیاتی شود

تهران (پانا) – مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین تأکید کرد که باید گفتمان آموزش‌وپرورش گفتمان سند تحول بنیادین شود و به مرحله اجرا دربیاید.

کد مطلب: ۹۴۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزارت آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین: 131 راهکار سند تحول بنیادین باید با فهم تعلیم و تربیت عملیاتی شود

رضا مددی در گفت‌وگو با پانا هدف از اجرای سند تحول بنیادین را تبدیل گفتمان آموزش‌وپرورش را به گفتمان سند تحول بنیادین دانست و گفت: «در حقیقت ادبیات، اندیشه‌ها و محتوای سند، معنای تعلیم و تربیت شود.»

او ادامه داد: «باید 131 راهکار سند تحول بنیادین با فهم تعلیم و تربیت عملیاتی شود و به مرحله اجرا دربیاید. از طریق اجرای این راهکارها حال و روز آموزش‌ و پرورش فضای مدارس تغییر خواهد کرد.»

مددی افزود: «131 راهکار درباره تمام مسائل آموزش‌وپرورش است. برای اجراشدن هر یک از این راهکارهای کلان به زمان زیادی نیاز است. برنامه‌هایی برای اجرای این راهکارها به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش رسیده است.»

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین افزود: «برای اجرای 131 راهکار، برنامه‌هایی را تولید و به معاونت‌ها ابلاغ کردیم تا اجرا شود. امسال تا پایان مرداد تمام مناطق برنامه‌های سال 98 را تهیه می‌کنند و برای اجرا فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد.»

او درباره اینکه سند تحول بنیادین باید کف مدارس برود گفت: «بر اساس این موضوع مدیر مدرسه باید اندیشه‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدرسه خود را طبق ادبیات سند و برنامه‌های خود را از مجموعه مخزن سند در سال 98 انتخاب کند.»

مددی افزود: «در مرداد تمام مناطق مشغول تهیه برنامه‌های خود بر اساس سند تحول بنیادین هستند؛ در نیمه اول مرداد برنامه‌های مناطق تهیه‌شده و در نیمه دوم مرداد از این برنامه‌ها برای مدارس 4 خروجی تحت عنوان 4 میز گفت‌وگو گرفته می‌شود.»

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین افزود: «اجرای سند تحول بنیادین فقط در مدارس نیست بلکه از 131 راهکار اجرای تعدادی از راهکارها بر عهده مناطق، استان‌ها و وزارت خانه است. مدرسه با بخشی از این راهکارها مستقیماً درگیر می‌شود و بخشی دیگر در ستاد و مناطق اجرا می‌شود و نتیجه آنان به مدارس می‌رود و مدارس از آنان بهره مند می‌شوند.»

او در پایان صحبت‌هایش گفت: «اکنون تمام زیر نظام‌های سند تحول بنیادین احصا شده است و ما دقیقا می‌دانیم برای اجرای هر راهکار در معاونت‌ها باید چه اقدامی انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار