ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی و والی استان وان ترکیه

ارومیه(پانا)- در نشست و ملاقات مرزی علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاری های دو جانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی ها در مرزهای مشترک، بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

کد مطلب: ۹۴۴۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی و والی استان وان ترکیه

کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه؛ در نشست و ملاقات مرزی؛ علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاری های دو جانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی ها در مرزهای مشترک، بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو پس از پایان این ملاقات به خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری هایی که انجام شد بعد از وقفه 5 ساله؛ الحمدالله امروز مذاکرات و ملاقات دو جانبه برگزار شد و دو طرف در زمینه برخورد با قاچاق انسان و مواد مخدر و کالای قاچاق و برخورد قاطع با عناصر تروریستی به توافق رسیدند.

وی اظهار کرد: نمایندگان ایران و ترکیه توافق کردند؛ مثل گذشته با تلاش بیشتری نسبت به انسداد مرز و برخورد با نا آرامی ها و کالای قاچاق اقدام کنند.

محمد امین بیلمز والی استان وان ترکیه نیز با اشاره به اینکه استان وان کشورمان با شهرستان ماکو در جمهوری اسلامی ایران 86 کیلومتر مرز مشترک دارد گفت: جهت حفظ امنیت نوار مرزی مشترک برگزاری این گونه ملاقات های مرزی ضروری بود.

او افزود: در این ملاقاتهای به اهمیت و تداوم این ملاقاتها در خصوص مبارزه با قاچاق انسان، کالا و همچنین مبازره با فعالیتهای تروریستی به قرارهای مشترک خوبی رسیدیم و قطعا در این راستا به همکاریهای خودمان ادامه خواهیم داد و از فعالیتهای مشترک مرزبانان دو طرف هم تشکر می کنم.

والی وان ادامه داد: قطعا برگزاری این ملاقاتهای مرزی بر اساس قراردادها و تفاهم نامه ها ی فی مابین تاثیرات بسیار مثبتی در امنیت و ارتقا امنیت مرزهای مشترک خواهد داشت.

در پایان اولین جلسه ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان وان ترکیه، علاوه بر امضا تفاهم نامه همکاری در سه بند مقرر شد این جلسات هر شش ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار