سردار سلیمانی: دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان از خصوصیات ویژه ظریف است

تهران (پانا) - صبح امروز( سه شنبه) سردار قاسم سلیمانی (طبق روال برنامه هفتگی) با محمد جواد ظریف با لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل وزارت امور خارجه حاضر دیدار کرد.

کد مطلب: ۹۴۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
سردار سلیمانی: دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان از خصوصیات ویژه ظریف است

سردار سلیمانی در این دیدار اقدام آمریکا در تحریم ظریف را جنون‌آمیز و‌ نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.

او در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه افزود: «این اقدام آمریکا ثابت کرد که جناب‌ عالی به عنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و به‌ویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.»

سردار سلیمانی دفاع از منافع ملی و صداقت در بیان را از خصوصیات ویژه ظریف دانسته و افزود: «به شما تبریک می گویم که به دلیل انتساب به رهبر معظم، حکیم و فرزانه عالم اسلام و جهان، مورد غضب و دشمنی آمریکا قرار گرفته‌اید.‎»

وزارت خزانه داری آمریکا بامداد پنجشنبه بر اساس آنچه حدود یک ماه قبل اعلام کرده بود وزیر امور خارجه ایران را تحریم کرد.

در پی این تحریم بود که رند پاول، سناتور آمریکایی که در زمان حضور ظریف در نیویورک با او دیدار کرده بود خبر دعوت وزیر امور خارجه به کاخ سفید را اعلام کرد.

خبری که وزیر امور خارجه در نشست خبری روز گذشته خود را تأیید کرد و گفت که به او گفته شده بود اگر به کاخ سفید برود تحریم نخواهد شد اما او این دعوت را نپذیرفت و دو هفته بعد تحریم شد.

آمریکا پیش از این رهبر ایران را تحریم کرده بود و در تحریم وزیر امور خارجه دلیل خود برای این عمل را اقدام ظریف بر اساس سیاست‌های رهبری دانست.

روز گذشته علی لاریجانی،‌ رئیس مجلس نیز به وزرات امور خارجه رفت و با ظریف دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار