مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش: قاطعیت ملاک مهم کار ارزیابی است

تهران (پانا) - افتتاحیه گردهمایی روسای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش استان‌های کشور عصر امروز به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۴۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش: قاطعیت ملاک مهم کار ارزیابی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزار آموزش و‌پرورش، زهرا مظفر، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با تقدیر از میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی و حضور روسای ارزیابی عملکرد استان‌ها گفت: این گردهمایی فرصتی بر ای نیل به اهداف مهم آموزش و پرورش است.

او به اهداف کلی این گردهمایی اشاره کرد و گفت: سه عنصر مهم و ضروری این حوزه ارزیابی، نظارت و پاسخگویی به شکایات است که از نظر اصول مدیریت، این سه مولفه از شاخص‌های مهم برای بهره‌وری مدیریت و رسیدن به هدف مطلوب به شمار می‌رود.

مظفر افزود: هر دستگاه برای پویایی و تحرک دستگاه نیازمند نظام ارزیابی قوی و کارآمد است همانطور که در آیات الهی به ارزیابی اشاره شده و انسان هر لحظه ارزیابی و نظارت می‌شود. در ارزیابی بهبود عملکرد افراد و سازمان، مسئولیت پذیری، بهینه‌سازی برنامه‌ها و برنامه‌ریزی از نکات برجسته است و باید این دیدگاه به شکل فرایندی و شناسایی نقاط قوت و ضعف منجر شود و باید بر نقاط قوت تاکید شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش پرهیز از سطح بندی را در دستگاه‌ها لازم و ضروری دانست و گفت: خداوند متعال هر لحظه انسان را رصد و نظارت می‌کند و این برای بندگان او صادق است.

او پرهیز از افراط و تفریط را عامل حرکت در مسیر اعتدال دانست و گفت: در کنار این باید سوء گیری سیاست در احزاب نباشد تا موجب ارتقاء سیستم باشد.

زهرا مظفر قاطعیت را ملاک مهم کار ارزیابی بر شمرد و گفت: تواضع و مهربانی باید در دستور و رفتار باشد و البته همواره و همگانی باشد و البته رعایت تکریم، سرعت در پاسخگویی از اصول مهم این مولفه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار