رئیس سازمان زندان ها: ۱۲ هزار دانش آموز خانواده های زندانیان خدمات آموزشی و درمانی دریافت می کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: سالانه بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز خانواده‌های زندانیان با حمایت خیرین و نیکوکاران خدمات آموزشی و درمانی دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۹۴۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان زندان ها: ۱۲ هزار دانش آموز خانواده های زندانیان خدمات آموزشی و درمانی دریافت می کنند

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر روز دوشنبه در مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مرکز افزود: همچنین سال گذشته تعداد زیادی از دانش‌آموزان خانواده‌های زندانیان نیازمند که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و پشت میزهای مدرسه بازگردانده شدند.

وی با بیان اینکه سالیانه ۲۰ میلیارد تومان به خانواده زندانیان و ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان به خود زندانیان کمک می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از کسانی که خانواده زندانیان بودند شناسایی و در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق مصون‌سازی شدند.

جهانگیر گفت: سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار داشتند و در قالب سفیران مجاز با تلاش مددکاران و انجمنهای حمایت ۵۳۹ نفر از محکومان قصاص از شکات خود گذشت گرفتند و از قصاص رهایی یافتند.

وی همچنین از ارائه طرحی به رئیس قوه قضائیه درباره ارتکاب جرم، گفت: در این طرح که در راستای کاهش جمعیت کیفری تدوین شده، پیش‌بینی شده است متهمانی که وثیقه یا کفیل ندارند بی‌جهت وارد زندان نشوند و به آنان مهلتی برای ارائه وثیقه یا کفیل داده شود.

احتمال ۵ برابری ارتکاب جرم در خانواده های زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار کرد: زمانی که سرپرست یک خانواده وارد زندان می‌شود به دلیل تاثیرپذیری کودکان از بزرگترها زمینه ارتکاب جرم در این خانواده‌ها ۵ برابر بیشتر از خانواده های عادی است.

جهانگیر تاکید کرد: عملکرد انجمن حمایت از زندانیان یک کار پیشگیرانه و حمایتی برای مصون‌سازی خانواده‌های زندانیان نسبت به ارتکاب جرم در جامعه است.

وی تاکید کرد: نباید هدف تنها دستگیری و محاکمه مجرمان و به زندان انداختن آنها باشد، بلکه باید شرایطی فراهم شود تا فرد مجرم با توجه و حمایت از خانواده اش آماده بازگشت به جامعه شود.

رئیس سازمان زندانها به حمایت اورژانسی از برخی از خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت: در خانواده زندانیان به دلیل اینکه سرپرست خانواده را با ورود به زندان از دست داده‌اند احساس بی‌هویتی وجود دارد و همین مسئله زمینه ارتکاب جرم در خانواده زندانیان را فراهم می‌کند.

وی افزود: دسته دیگری از خانواده زندانیان کسانی هستند که به شدت نیازمندند و به همین خاطر به مراقبت و حمایت مضاعف نیاز دارند که این خانواده‌ها باید در اولویت‌های حمایت قرار گیرند.

جهانگیر گفت: با توجه به مساله تورم برخی از کمک ها امروز پاسخگوی نیاز خانواده های زندانیان نیست و باید تلاش کنیم حمایتها تاثیرگذار و فراگیر باشد و همه کسانی که به نوعی خانواده زندانیان محسوب می‌شوند باید مورد توجه انجمن حمایت و سازمان زندانها قرار بگیرند.

رئیس سازمان زندانها تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که ضدانقلاب و دشمن تلاش دارد به آن نزدیک شود حوزه خانواده زندانیان است، زیرا در این خانواده‌ها بالقوه زمینه نارضایتی وجود دارد و باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم که این افراد ناراضی بمانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار