فعالیت‌ سمن ها نباید به زمان یا مکان خاص محدودشود

کاشان ( پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت:فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد باید بر اساس قانون و در چارچوب اساسنامه انجام شده و تنها به زمان یا مکان خاص مانند انتخابات محدود نشود.

کد مطلب: ۹۴۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌ سمن ها نباید به زمان یا مکان خاص محدودشود

حیدر قاسمی در نشست با جمعی از نمایندگان احزاب سیاسی و سمن‌های کاشان اظهار کرد: فعالیت هدفمند و مستمر سمنها می‌تواند تعاملات حوزه اجتماعی را ارتقا بخشد و همه مجموعه‌هایی که به نوعی مسوولیتی در بخش دولتی دارند، باید سمن ها را یاری کنند .

وی افزود: ممکن است کوتاهی‌هایی صورت گرفته باشد اما نباید ناامید شده و از مسوولیت‌ها فرار کرد. با وجود بحث‌های بسیاری که در حوزه فعالیت سازمانها مردم نهاد هست، اما هنوز چیزی به نام قانون در حوزه سمن‌ها نداریم و البته که باید این بحث تقویت شود .

قاسمی تصریح کرد: گام برداشتن در مسیر توسعه جز با مشارکت آحاد جامعه در حوزه های گوناگون محقق نمی‌شود.پیگیری مسائل باید در چارچوب قانون، عرف و ارزش‌های پذیرفته شده جامعه باشد تا بازخورد مناسبی داشته و بتواند به پاسخگویی بیانجامد .

فرماندار کاشان گفت: بیش از ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه های اجتماعی، علمی، آموزشی و نیکوکاری در این شهرستان فعالیت می کند که ۲۰ سازمان تشکل و نمایندگی احزاب است و 10 سازمان، در سال جاری مجوز فعالیت گرفته اند .

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی اظهار کرد: مهمترین فعالیت‌های سمن‌های شهرستان کاشان در یک سال گذشته، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، ارائه کمک‌های توانبخشی به جامعه هدف، کمک‌های بهداشتی و درمانی به نیازمندان، ساخت مرکزهای آموزشی و توانبخشی، برگزاری تورهای علمی و تامین جهیزیه بوده است .

وی افزود:تهیه و توزیع سبد کالا، ساخت و بهسازی ۲۰۰ مسکن ویژه مناطق سیل‌زده از جمله فعالیت های شاخص سازمان های مردم نهاد و خیرین کاشان بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار