رشد 400 درصدی سفر تورهای گردشگری به اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از رشد 400 درصدی سفر تورهای گردشگری به این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 400 درصدی سفر تورهای گردشگری به اردبیل

صغری فرشی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان خلخال گفت: این آمار مربوط به تورهایی هستند که در مراکز اقامتی رسمی استان نسبت به اسکان اقدام کرده و نام آنها در لیست این مراکز به ثبت رسیده است.
او گفت: در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی دولت و یا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با توجه به استقبال گردشگران خارجی بویژه گردشگران عرب زبان کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اردبیل به یکی از مقاصد اصلی سفر تبدیل شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان مورد استقبال اتباع خارجی بوده و بازدید گردشگران خارجی موزه‌ها نیز در چهار ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته داشته است.
فرشی یکی از دلایل رشد گردشگران خارجی را امنیت کشور و وجود جاذبه‌های متعدد و متنوع دانست و افزود: در استان اردبیل تبلیغات گسترده با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و تهیه و پخش جاذبه‌های گردشگری همراه با اطلاع‌رسانی گسترده این جاذبه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی اثرات مثبتی در راستای رونق گردشگری خارجی داشته است.
او گفت: گردشگران خارجی استان اردبیل از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی به این استان سفر کردند و بیشترین بازدید توسط گردشگران اروپایی به ثبت رسیده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: همچنین بسته‌های سفر آسان برنامه‌ریزی شده به منظور تسهیل و آسان کردن سفر به استان اردبیل توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل تهیه شده است.
فرشی گفت: این بسته‌ها شامل تخفیفات مراکز اقامتی، آبدرمانی ها، مراکز پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی و تور می‌باشد.
فرشی تاکید کرد: همچنین در راستای خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران پکیج سوغاتی‌های استان اردبیل نیز در قالب این بسته معرفی می‌شود.
او افزود: در بحث توسعه صنعت گردشگری استان نگاه اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری به معرفی اردبیل با تلاش برای تحقق شعار اردبیل به عنوان استان چهار فصل گردشگری با استفاده از ظرفیت نگارخانه خطایی مجموعه شیخ صفی و ایجاد نمایشگاه دائمی معرفی توانمندی‌های گردشگری مناطق مختلف استان در این محل است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از تخصیص بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خلخال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه پروژه‌های زیرساخت گردشگری استان به مرکز کشور پیشنهاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار