کارگردان سریال محرمانه: شبکه سه اصلاحات محدودی داشت اما شبکه امید با نگاه خودش «محرمانه» را تدوین کرد

تهران (پانا) - مسلم تهرانی کارگردان سریال محرمانه می گوید، نوجوانان سالها است که در تلویزیون جدی گرفته نمی شوند و ما با ساختن این مجموعه سعی کردیم نگاه ویژه ای به این دوران زندگی داشته باشیم .

کد مطلب: ۹۴۴۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کارگردان سریال محرمانه: شبکه سه اصلاحات محدودی داشت اما شبکه امید با نگاه خودش «محرمانه» را تدوین کرد

صبح امروز نشست خبری مجموعه تلویزیونی محرمانه با حضور تهیه کننده، کارگردان و برخی دیگر از عوامل این سریال همچون فاطمه هاشمی و مریم سماواتی و جواد خواجوی در نخلستان سازمان فرهنگی اوج برگزار شد.

در بخشی از این نشست عطا پناهی تهیه کننده محرمانه با اشاره به این مطلب که برای ساخت این مجموعه در مدارس حضور یافتیم تا با نظرسنجی ساخت این سریال را دنبال کنیم، گفت: پس از پخش فصل نخست سریال محرمانه با کمک سازمان اوج از مدارس نظرسنجی‌هایی از مدارس داشتیم که برای سری دوم این سریال اولویت ما به مهارت‌های فردی و اجتماعی رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: در فصل اول این سریال ما به موضوعات نوجوانان با رویکرد روانشناسانه پرداختیم. با پایان یافتن این قسمت و پس از انجام تحقیقات میدانی و نظرسنجی رویکرد خود را برای فصل دوم تعیین کردیم. قسمت دوم این سریال ۳۴ قسمت دارد که به مهارت‌های فردی می‌پردازد.

در بخش دیگری از این نشست مسلم تهرانی کارگردان سریال محرمانه، اظهار کرد: در وضعیتی که تلویزیون سالهاست که کار جدی‌ای برای نوجوانان نکرده است ما اقدام به تولید این مجموعه تلویزیونی کرده‌ایم. این سؤال وجود دارد که چرا برای این قشر کارهای جدی نمی‌شود؟

در ادامه تهرانی بازیگردان این مجموعه تلویزیونی در مورد بازیگران نوجوان این سریال گفت: من با مراجعه به آموزشگاه‌های مختلف بعد از تست گرفتن از بیش از ۲۵۰ نوجوان آموزش دیده این بازیگران را انتخاب کردم. قصه بر روی دوش نوجوانان و با همراهی و همدلی بازیگران بزرگسال و با تجربه پیش می‌رفت.

سیزده سال معلمی من را به ساخت محرمانه سوق داد

در ادامه پناهی در مورد انگیزه‌اش برای ساخت این سریال گفت: من بیش از سیزده سال است که معلمم و نمی‌دانم که مظلوم‌ترین قشر جامعه نوجوانان هستند. من نمی‌دانم که چه اتفاقی می‌افتاد که همه ما کودکی خود را به یاد داریم اما نوجوانی را فراموش می‌کنیم و به همین دلیل آنها را با انگ‌های مختلف متهم می‌کنیم. این قشر نه رسانه، نه موسیقی یا نشریه و یا حتی برنامه‌های اختصاصی خود را ندارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که برای این گروه سنی کار کنیم. از آنجا که دوست داریم کارمان بهتر دیده شود شبکه سه را برای پخش آن انتخاب کرده‌ایم.

همچنین مریم سماواتی درباره حضورش در این مجموعه تلویزیونی گفت: از زمانی که این سریال پخش شده مردم در خیابان سوالاتی که باید از روانشناس بپرسند از من می‌پرسند. این نشان می‌دهد که پدر و مادران هم نیاز دارند که آموزش ببینند. ایفای نقش همراه با نوجوانان و مادر شصت نوجوان شدن هم جذاب بود و هم مرا آماده کرد که به استقبال نوجوانی فرزند خودم بروم.

فاطمه هاشمی یکی دیگر از بازیگران این سریال تلویزیونی با اشاره به حضورش در محرمانه گفت: برداشت مردم از من، سا لهای سال در تیم آقای مدیری و برنامه‌های نود شبی چیز دیگری بود و این سریال برای من ادای دینی بود به نوجوانان که واقعاً مظلوم هستند و دیده نمی‌شوند. دعوت شدن من به این سریال برایم این جذابیت را داشت که تحصیل من هم در دهه شصت بود و با روحیات مدیران مدرسه‌ای که توجهی به نوجوانان نداشتند آشنا بودم و دوست داشتم با مهارتم در طنز کار آنها را نقد کنم.

در بخشی از این نشست حسین رفیعی هم در ادامه نشست خبری در یک ارتباط تلفنی با اشاره به حضورش در این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: با اتکا به سال‌ها تجربه حضور در تلویزیون به جرات می‌توانم بگویم مجموعه تولیدکنندگان محرمانه اولین گروهی بودند که به کیفیت و انرژی کار خیلی فکر می‌کردند و هدف مشخصی داشتند. اینکه بگوییم می‌خواهیم کاری برای نوجوانان بکنیم تا اینکه واقعاً آن را عملیاتی کنیم خیلی تفاوت دارد.

وی یادآور شد: کاش به لحاظ پخش نگاه ویژه‌تری به این برنامه می‌شد. استفاده از بازیگران و جوان از حسن سلیقه تولید کنندگان بود.

جواد خواجوی دیگر بازیگر این مجموعه تلویزیونی نیز درباره نقشش در این سریال تصریح کرد: با توافقی که با کارگردان داشتیم از متنی بینابینی استفاده کردم که ترکیبی از فیلمنامه و بداهه‌های من بود. در این سریال از برخی تکه کلام‌ها استفاده می‌کردم که متعلق به خودم بود.

وی به ترانه‌ای که برای این سریال خواند و دچار ممیزی شد، اشاره کردو افزود: ترانه‌ای برای این سریال خواندم که دوستانان را رد کردند اما به فاصله چند روز کار دیگری را خواندم که در این مجموعه آن را مشاهده می‌کنید.

در ادامه تهرانی در مورد مشکلات محرمانه در پرداختن به مسائل حاد نوجوانان گفت: عاشق شدن و یا پرداختن خیلی گنگ به مسائل جنسی نوجوان و یا مسائل دوران بلوغ برای اولین بار در تلویزیون اتفاق افتاد اما خیلی تلاش کردیم که کسی از ما نرنجد و درگیر حاشیه شویم.

وی افزود: در فضای مجازی و اینستاگرام سعی می‌کنیم که ارتباطمان را با مخاطب حفظ کنیم و با کمک تیم مجرب روانشناسی که در اختیار داریم سعی می‌کنیم در آینده ویدئوهای کوتاهی در مورد مسائلی که نمی‌شود خیلی مستقیم به آنها بپردازیم در آنجا منتشر کنیم.

پناهی در پاسخ به خبرنگار پانا درباره ممیزی‌های فصل اول و دوم این مجموعه گفت: بسیاری از ممیزی‌ها به اصطلاحات انگلیسی به کار برده شده توسط بازیگران بود. اما برخی از ممیزی‌ها خستگی را به تن ما می‌گذاشت. گرچه در شبکه سه به تعامل خوبی رسیده‌ایم و در فصل دوم با ممیزی‌های کمتری در این شبکه روبرو هستیم اما این سریال از شبکه‌های دیگری هم با تدوین خودشان پخش می‌شود که از آنچه ما ساخته‌ایم متفاوت است.

وی با بیان اینکه ما برای شبکه خاصی این سریال را نساخته‌ایم بلکه برای گروه کودک و نوجوان آن را تولید کرده‌ایم گفت: شبکه سه با ممیزی‌های محدودی این سریال را پخش می‌کند اما شبکه امید با نگاه متفاوتی اقدام به تدوین مجدد و پخش آن خواهد کرد.

این تهیه کننده ادامه داد: امیدوارم شبکه ماهواره‌ای این سریال را پخش نکنند چون اگر با نگاه خود بخواهند تدوین کنند شاید یک سریال دیگر شود.

پناهی همچنین درباره پخش برنامه‌های کودک و نوجوان از بی بی سی گفت: آخرین نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد مردم دیگر رغبتی به دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای ندارند و به همین دلیل شبکه‌های چون بی بی سی ، جم و فارسی وان دیگر رقیب ما نیستند، باید بگویم بی بی سی پولش را در کودک و نوجوان هزینه نکند بهتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار