دوره آموزشی توجیهی انتخاب رشته کنکور سراسری آذربایجان شرقی

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مشاوران مدارس باید افرادی مطمئن و جذاب برای دانش آموزان باشند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: مشاوران باید مامن و پایگاهی مطمئن و افرادی جذاب برای دانش آموزان باشند تا بتوانند به آن ها رجوع کنند.

کد مطلب: ۹۴۴۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مشاوران مدارس باید افرادی مطمئن و جذاب برای دانش آموزان باشند

طاهر علمی در دوره آموزشی توجیهی انتخاب رشته کنکور سراسری آذربایجان شرقی در سالن اجلاس سازمان دانش آموزی استان اهمیت و کار خطیر مشاوران در مدارس را یاد آور شد و گفت: بر اساس فرموده امام صادق (ع) یکی از نشانه های افراد بهشتی، گشاده رویی است و مشاوران مدارس نیز که یکی از افراد مورد اعتماد دانش آموزان است باید با روی گشاده با دانش آموزان برخورد کند و پاسخ گوی مسایل و مشکلات آن ها باشد.

وی ادامه داد: مشاوران باید مامن و پایگاهی مطمئن و افردای جذاب برای دانش آموزان باشند تا بتوانند به آن ها رجوع کنند تا از این طریق بتوان جلوی بسیاری از آ سیب های اجتماعی دانش آموزان را گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که داشتن زبان فصیح و گویا و قلب رحیم و مهربان از دیگر ویژگی های مشاوران هستند، گفت: مشاوران باید نجات دهنده دانش آموزان باشند و در این راستا نباید تبلغیات دیگران از تبلغیات مشاوران جلوتر باشد.

علمی بیان کرد: اکنون داوطلبان کنکور در مرحله انتخاب رشته قرار گرفته اند و مشاوران، آینده ساز شغلی آن ها هستند و خانواده ها و جامعه به صداقت کار آن ها ایمان دارند پس باید کمک کنند تا دانش آموزان اتنخابی درست داشته باشند.

در 24 منطقه استان پایگاه انتخاب رشته کنکور وجود دارد

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: پایگاههای انتخاب رشته کنکور سراسری امسال فعال خواهد بود و در پایگاههای انتخاب رشته کنکور، تنها از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده خواهد شد و استفاده از سایر نرم افزارهای انتخاب رشته مجازی در پایگاههای انتخاب رشته ممنوع می باشد.

غلامی اضافه کرد: در 24 منطقه استان پایگاه انتخاب رشته کنکور وجود دارد که در 3 منطقه 2 پایگاه و در مابقی فقط یک پایگاه کار مشاوره برای انتخاب رشته دانش آموزان در کنکور را برعهده دارند.

وی گفت: امسال در انتخاب رشته کنکور سراسری دو نوع انتخاب رشته داریم که یک نوع آن انتخاب رشته صرفا با سوابق تحصیلی که داوطلبان می توانند 100 رشته محل را انتخا نمایند و نوع دیگر آن انتخاب رشته با آزمون خواهد بود که داوطلبان می توانند 150 رشته محل را انتخاب نمایند.

کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه بیان کرد: تحصیلات دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار کار و توانایی و رغبت افراد انتخاب شود و از اصول اساسی انتخاب رشته، شناخت داوطلب نسبت به خود، شناخت نسبت به رشته ها، شناخت نسبت به دانشگاه ها، شناخت نسبت به دوره های دانشگاهی می باشد. شاه محمدی ادامه داد: در سطح کشور 11 هزار پایگاه غیرمجار انتخاب رشته کنکور سراسری فعالیت دارند در حالی که این موضوع یک امر فنی و تخصصی است.

شاه محمدی بیان کرد: ملاک نهائی گزینش داوطلب در هر کد رشته محل نمره کل های هر داوطلب در هر زیر گروه و سایر ضوابط و شرایط (سهمیه بندی-بومی گزینی-جنسیت- کدرشته محل و ...) می باشد و داوطلبان در استخراج رشته ها به توضیحات مقابل کدرشته توجه داشته باشند.

در پایان جلسه به سوالات مشاوران پایگاه های انتخاب رشته پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار