بنیاد کرامت زوج‌های جوان نیازمند در مناطق محروم را شناسایی می‌کند

تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد کرامت با بیان اینکه خانواده‌ها و زوج‌های نیازمند شناسایی می‌شوند، گفت در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین ترویج ازدواج آسان دراین خانواده‌ها اقدام می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بنیاد کرامت زوج‌های جوان نیازمند در مناطق محروم را شناسایی می‌کند

به گزارش روابط عمومی بنیاد کرامت امام رضا، محسن منصوری مدیرعامل بنیاد کرامت در نشست خبری امروز گفت: بنیاد کرامت ۳ سال است که فعالیت خود را با هدف رسیدگی به محرومان با منابع آستان قدس رضوی آغاز کرده است.

وی به محورهای ماموریت بنیاد کرامت اشاره کرد و گفت: کارآفرینی اجتماعی، آموزش و تربیت، توجه به سلامت و ساماندهی گروه های سلامت پزشکی در رسیدگی به محرومان و همچنین توجه به رفع مشکلات حوزه خانواده از جمله محورهای اصلی این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) با اشاره به اینکه ۸۸۸ مادر باردار تحت پوشش قرار دارند، گفت: به منظور رفع مشکلات سلامت و کمک به تربیت نسل سالم و صالح، این مادران باردار را در استان های غربی و محروم تحت پوشش قرار داده ایم.

منصوری با تاکید بر اینکه خانواده سالم یکی از ارکان اصلی جامعه سالم محسوب می شود، گفت: در این راستا نیز اقداماتی انجام شده و همچنین در حال انجام است و سعی می کنیم در جهت تربیت ممتاز نسل آینده و رفع فقر فرهنگی خانواده ها اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جهت حفظ بنیاد خانواده، سه راهبرد گفتمان‌سازی، شبکه سازی و الگوسازی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در قانون اساسی نیز به حفظ بنیان خانواده تاکید شده است و در همین راستا ما نیز کارگروهی تشکیل داده ایم تا موضوع الگوسازی اجتماعی و کارامدی خانواده ها را نهادینه کنیم.

به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) هیچکدام از اقدامات ما توسط خود مجموعه انجام نمی شود بلکه با همکاری تشکل های مردمی انجام می شود و اساس کار به مردم واگذار شده است و در بحث خانواده راهبردهایی مانند تقویت کنشگران اجتماعی، الگوی اجتماع محور در دستور کار قرار گرفته است.

منصوری از اعزام هفتگی ۹۰ تا ۱۰۰ نفر برای زیارت کربلا، نجف و کاظمین خبر داد و گفت: این افراد از خانواده های محرومی هستند که امکان زیارت را تاکنون نداشته اند.

وی در مورد تسهیل ازدواج جوانان نیز اظهارداشت: در این خصوص برنامه ای عملیاتی را در ۵ محور آغاز کرده ایم که طی یکی دو سال آینده اجرایی می شود که تشکیل شبکه فعالین خانواده رضوی، هادیان خانواده، جشنواره خانواده رضوی، عروسی خوبان و پلت فرم خانواده رضوی از جمله این برنامه ها است.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) گفت: در ابتدا ۱۲ استان جامعه هدف ما قرار گرفته اند که سعی می کنیم این برنامه را در جهت تحکیم خانواده های نوپا و حمایت های اجتماعی از آنها آغاز کنیم و تاکنون ۸۸۸ خانواده و زوج جوان محروم شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ تشکل فعال در حوزه حمایت از خانواده تاکنون عضو شده اند، گفت: برنامه عروسی خوبان از عید سعید فطر کار خود را آغاز کرده و تاکنون مشکل ۸۸ زوج را رفع کرده ایم.

منصوری به برگزاری جشنواره خانواده رضوی نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف دریافت ایده های برتر در حوزه خانواده برگزار می شود و گفتمان سازی و الگوی تحکیم خانواده در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد و در این راستا ۱۰۰ نفر از مبلغین که همگی طلاب هستند، شناسایی شده اند و برای این افراد که همه تحصیلات حوزوی و دینی دارند، دوره های آموزشی را برگزار می کنیم.

به گفته مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) این مبلغین در جهت تسهیل موانع ازدواج در مناطق محروم اقدام می کنند که ترویج زندگی اسلامی و سطح سلامت رفتاری، شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده و سلامت روانی و اجتماعی خانواده ها از جمله اهداف هادیان خانواده است.

منصوری به برنامه پلت فرم جامع خانواده رضوی نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه جهت شتاب بخشیدن موضوعات خانواده در کشور و هر آنچه برای ترویج ازدواج آسان و رفع نیازهای خانواده لازم است تدوین شده است.

وی گفت: علاوه بر خانواده های نیازمند، در جهت رفع مشکلات معلولان نیز اقداماتی در دست انجام است که یکی از آنها همکاری با موسسه رعد الغدیر برای ایجاد اشتغال تعدادی از معلولان این مجموعه و پس از آن فراهم کردن ازدواج این افراد است.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا (ع) همچنین گفت: در جهت رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار، در حاشیه تهران ۱۱۰ زن مورد حمایت بنیاد قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار