معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

تشکیل کانون های فرهنگی در نهادهای فرهنگی ضروری است

جاجرم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :تشکیل کانون های فرهنگی در نهادهای فرهنگی ضروری است.

کد مطلب: ۹۴۴۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کانون های فرهنگی در نهادهای فرهنگی ضروری است

علیرضا کاظمی پیش از ظهر یک شنبه در همایش طلایه داران تربیت که در شهرستان جاجرم برگزار شد، وی با بیان اینکه : اکنون در جامعه به دنبال نقش پذیری دانش آموزان باشیم و میدان را برای فعالیت های فرهنگی باز کنیم تا به موفقیت بیشتری دست یابیم.

کاظمی با اشاره به اینکه دشمنان ذهن دانش آموزان را مورد هدف قرار داده اند، افزود: دانش آموزان در یک محیط کاملا انفرادی گرفتار آسیب های اجتماعی بسیاری شده اند که باید در این زمینه مدیران هوشیارانه عمل کنند.

وی ادامه داد: دشمنان ظرفیت های هنری و فرهنگی ما را مورد هدف قرار داده اند به طوری که می خواهند به هویت ملی و معنوی ما حمله ورشوند.موزش در حوزه تربیت سختی فراوانی را به دنبال دارد، اظهار کرد: در گذشته خانواده نقش اول را در حوزه تربیتی ایفا می کردند اما اکنون خانواده نقش خود را کاملا از دست داده چرا که دانش آموز در حباب فضای مجازی گرفتار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با وجود این هجمه ها باید کنار هم باشیم و با آموزش های معنوی بیشتر توجه دانش آموزان را به این حوزه بیشتر کنیم.

کاظمی گفت: تشکیل کانون های فرهنگی در نهادهای فرهنگی ضروری است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: سازمان بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های دانش آموزی شبکه های تشکیلاتی درون مدارس را تشکیل دهند و به دنبال شبکه سازی باشند.

راه موفقیت دانش آموزان رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

کاظمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: راه پیشرفت و موفقیت دانش آموزان دست یابی به تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه جوانان مخاطبان خاص بیانیه گام دوم انقلاب محسوب می شوند، اظهار کرد: جوانان به عنوان متولیان دو امر گفتمان سازی شعاری و عملی و از بین بردن غفلت ها در کارها بشمار می روند.

این مسئول افزود: روی آوردن به فعالیت های آموزشی ضروری است به طوری که فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی هنری را به دل جامعه ببریم.

کاظمی با تاکید بر اینکه باید از حضور نخبگان در جامعه استفاده شود، اظهارکرد: نخبگان در مسائل علمی کار کنند و به کمک حوزه تربیت و پرورش بیایند و برای امور برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد برای بیانیه گام دوم برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم تا اهداف محقق شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند حضور مدیران دلسوز در حوزه تربیتی هستیم، ادامه داد: متاسفانه بازیگران و فوتبالیست‌ها الگوی دانش آموزان شده اند درحالی که معلمان فرهیختگان و اساتید فرهنگی باید الگوی آنان باشند و این مهم یک دغدغه در وزارت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار