وقف در آذربایجان‌غربی به کمک توسعه سرمایه‌گذاری می‌آید

ارومیه(پانا)- به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی این اداره‌کل از سرمایه‌گذاری در موقوفات برای ارتقای بهره‌وری این بخش حمایت می‌کند که با تحقق این امر، وقف هم به کمک توسعه شاخصه مهم اقتصادی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان می‌آید.

کد مطلب: ۹۴۴۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
وقف در آذربایجان‌غربی به کمک توسعه سرمایه‌گذاری می‌آید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سرمایه‌گذاری در موقوفات، اولویت کاری این اداره‌کل به شمار می رود که برای تحقق این امر، جذب سرمایه در موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این شرایط می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: تنوع موقوفات قابل سرمایه‌گذاری در سطح استان اعم از کشاورزی، تجاری، رفاهی و خدماتی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران است که در صورت تحقق این امر، شاهد رشد برکات وقف و توسعه موقوفات نیز خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بیان کرد: در اکثر شهرهای استان موقوفات مستعد جهت سرمایه‌گذاری وجود دارد ولی این ظرفیت در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس و اشنویه بیشتر است.

وی همچنین ثبت موقوفات جدید با توجه به نیازهای روز جامعه و هدایت جامعه به ایجاد وقف در حوزه‌های جدید را از رویکردهای اساسی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی برشمرد و گفت: این امر نیز نوعی سرمایه‌گذاری است که می تواند در آینده حوزه وقف استان موثرترین نقش را ایفا کند.

در حال حاضر حدود ۶۵۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد که در شهرستان های ۱۷ گانه پراکنده شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار