قدمی: نظام آموزشی کشور در پرداختن به تفاوت‌های فردی نمره قبولی می‌گیرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تبدیل دفتر کودکان استثنایی در ابتدای انقلاب اسلامی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی را یکی از نشانه‌های نمره قبولی نظام آموزشی کشور در موضوع پرداختن به تفاوت‌های فردی دانست.

کد مطلب: ۹۴۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
قدمی: نظام آموزشی کشور در پرداختن به تفاوت‌های فردی نمره قبولی می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مجید قدمی در نشست مدیران و کارکنان این سازمان با سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفی نظام‌های آموزشی دنیا میزان توجه به تفاوت‌های فردی است، به این مفهوم که آیا نظام آموزشی برای دانش‌آموزانی که مقداری از میانگین فاصله می‌گیرند برنامه خاصی دارد یا خیر؟ به ویژه در کشور ما که موضوع عدالت آموزشی بسیار مورد اهمیت و توجه قرار دارد.»

قدمی افزود: «سازمان آموزش و پرورش استثنایی، یک سازمان تخصصی است و در بخش گزینش و جذب نیرو اساس در آن بر شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی است.» او همچنین کاهش چشم‌گیر مشکلات موجود در آموزش و پرورش استثنایی در سال‌های اخیر را نتیجه حرکت بر‌اساس مبانی مبتنی بر سند تحول و برنامه‌محوری در سازمان دانست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از چرخش‌های تحولی این سازمان را حرکت از آموزش به سمت جداسازی به روش آموزش تلفیقی- فراگیر دانست و به فعالیت‌هایی که برای بسترسازی این نوع آموزش انجام شده است، اشاره کرد.

برنامه ارائه خدمات حمایتی موضوع دیگری بود که رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آن اشاره کرد و از بررسی بیش از ۱۷۰۰۰ پرونده در طول اجرای این طرح خبر داد.

پرداخت حق سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تحول در مناسب‌سازی، چاپ و توزیع کتب ویژه و توسعه کمّی و کیفی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در همه گروه‌های تحت پوشش نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به آن‌ها اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار