فلاحت پیشه: بعد از "هیتلر" کسی به اندازه "ترامپ" پیمان شکنی نکرده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: بعد از هیتلر هیچ کس به اندازه ترامپ و مثلث شوم کاخ سفید پیمانشکنی نکرده و صلح جهانی را با مخاطره مواجه نکرده است.

کد مطلب: ۹۴۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
فلاحت پیشه: بعد از "هیتلر" کسی به اندازه "ترامپ" پیمان شکنی نکرده است

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌‎وگو با خانه‌ملت، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خروج از پیمان منع گسترش و به کارگیری سلاح هسته ای سبک گفت: ترامپ به دنبال این است که به دنیا بگوید هر چیزی که مانع ابر قدرتی آمریکا است را زیر پا می گذارد و به نوعی جنگ سرد جدیدی را با روسیه آغاز کرده است.

وی افزود:اقدامات مثلث شوم ترامپ، بولتون و پمپئو عملا جریانات صلح طلب در دنیا را تضعیف می کند و به دنبال ایجاد وحشت و نا امنی در دنیا و ایجاد اضطراب جنگ است و با عبور از خط قرمزهای مورد قبول دنیا این پیام را می دهد که جنگ و نا امنی را به رسمیت می شناسد و برای رسیدن به منافع و اهدافش از هر ابزاری استفاده می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ می خواهد مولفه های قدرت آمریکا را به رخ دنیا بکشد و بگوید هیچ محدودیتی برای این قدرت را نمی پذیرد.

وی با اشاره فشار های آمریکا به ایران به بهانه سلاح هسته ای گفت: آمریکا در شرایطی از پیمان منع گسترش و به کار گیری تسلیحات هسته ای خارج شده که مدعی است ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای و ایجاد نا امنی در دنیا است در حالی که صلح آمیز بودن فعالیت های ایران بر اساسNPT، پروتکل الحاقی و برجام اثبات شده است

فلاحت پیشه ادامه داد:این گونه اقدامات آمریکا توان دیپلماسی عمومی کشورمان را تقویت می کند و به دلیل همین رفتارها است که آمریکا هرگز نتوانسته اجماع بین المللی علیه ایران شکل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار