رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

سازمان دانش‌آموزی در نقش‌پذیری و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: سازمان دانش‌آموزی با دارا بودن چندین شبکه اجتماعی بزرگ مانند خبرگزاری پانا، مجمع و مجالس مناطق، استان و کشور، تشکل‌های یاوران مدرسه، در نقش‌پذیری و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

کد مطلب: ۹۴۴۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی در نقش‌پذیری و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان نقش مهمی دارد

اسحاق اکبری، در طی برگزاری اردوی المپیاد مهارت های پیشتازان شهرستان گرمسار، خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی با هدف‌گذاری منش‌های اجتماعی مشتمل بر راستی و درستی، یاری و دوستی با طبیعت، دیانت، نظم‌پذیری و تلاش، صرفه‌جویی و میهن‌دوستی و وطن‌دوستی، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری، در تحقق مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان گام‌های اساسی را برمی‌‌دارد.

وی اظهارداشت: برگزاری اردو به عنوان فعالیتی سازمان‌یافته و هدفدار که به صورت گروهی با برنامه‌های معین و حضور مربی‌های آموزش‌دیده در محیط خارح از مدرسه یکی از برنامه‌های دارای اولویت سازمان دانش‌آموزی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، تربیت و سازندگی، سازگاری اجتماعی، نشاط و تفریح و یافتن توانایی و دانایی را از جمله اهداف برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برشمرد و ادامه داد: همان‌طور که می‌دانیم، در سند تحول بنیادین به «پرورش و تربیت» در کنار «آموزش» اهمیت فراوان داده شده، سازمان دانش‌آموزی که خود یکی از نهادهای تربیتی در نظام آموزش و پرورش است، در این امر همواره پیش‌رو بوده و هر ساله اردوهای ویژه‌ای با برنامه‌ریزی و مقررات خاص و البته با جذابیت و نشاط برگزار می‌کند.

اکبری به حوزه‌های سه‌گانه دانش مهارتی، تشکیلاتی و معرفتی مد نظر این سازمان برای اعضا و مربیان پیشتاز اشاره کرد و گفت: اردوهای ملی نیز با هدف اصلی سنجش و اندازه‌گیری توانمندی اعضا در این سه حوزه و اصلاح فرآیند آموزش این مهارت‌ها برگزار می‌شود.

وی بر اهمیت تقویت حس مسئولیت‌پذیری و همکاری و گسترش مهارت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان در کنار برخورداری از آموزش‌های خودمحور و تجربه‌محور در این اردوها تأکید کرد.

گفتنی است؛ 21 عضو پسر و 21 عضو دختر در قالب سه تیم هفت نفره به همراه سه مربی از هر استان در نهمین دوره اردوی ملی حضور یافته و در دو بخش عملی و مسابقه‌ای و تئوری و کارگاهی به رقابت با هم خواهند پرداخت.

نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش‌آموزی کشور از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران و اردوی ملی پیشتازان پسر از ۲۵ تا ۲۹ مرداد در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار