توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی امیدبخش است

اردبیل (پانا) - فرماندار اردبیل گفت: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر و در دوره مدیریت طلایی رباب عزیزخانی امیدواری را در ارتقای مطالعه و کتابخوانی به وجود آورده است.

کد مطلب: ۹۴۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی امیدبخش است

جواد زنجانی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با تلاشی که مجموعه مدیریت سابق استان و کتابخانه‌های عمومی اردبیل داشتند ما شرایط متفاوتی را در توسعه کتابخانه‌های عمومی به ویژه در مناطق محروم شهر اردبیل شاهد بودیم که امیدواریم در دوره مدیریت جدید نیز این پویایی و حرکت تداوم یابد.

اوبا بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی جلب مشارکت خیرین و برخی از بانک‌ها در تکمیل کتابخانه‌های عمومی اقدامی سخت و دشوار است، خاطرنشان کرد: در کنار احداث فضای فیزیکی کتابخانه‌ها تجهیز این مجموعه‌ها به همراه تامین منابع کتابخانه‌ای حرکتی ارزشمند محسوب می‌‌شود که ضرورت دارد با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق ترغیب جوانان و نوجوانان را به مطالعه کتاب شاهد باشیم.

فرماندار اردبیل رقبای کتاب را در شرایط کنونی بسیار گسترده و متنوع توصیف کرد و افزود: فضای مجازی، رسانه‌های آنلاین و برخی دیگر از مجموعه‌های فرهنگی و رسانه‌ای شرایط جذابی را برای مخاطبان به وجود آورده در حالی که ما باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا جذابیت کتاب همچنان حفظ شود.

زنجانی ضرورت تامین و تولید منابع جدید کتابخانه‌ای را با حمایت از ناشران و نویسندگان استانی و شهرستانی یادآور شد و تصریح کرد: ما هر قدر این منابع را غنی کنیم به همان نسبت مراجعه به کتابخانه‌ها افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: در دوره جدید مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان انتظار می‌رود مرکز استان با دارا بودن بیش از نیمی از جمعیت اردبیل از امکانات و زیرساخت‌های مطالعه مفید برخوردار باشد تا علاقمندان بتوانند کتاب موردنظر خود را تهیه کرده و مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار