اعلام آمادگی 22 استان کشور جهت حضور در جشنواره آش شهرستان نیر

اردبیل (پانا) - رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از حضور 22 استان در چهاردهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی 22 استان کشور جهت حضور در جشنواره آش شهرستان نیر

بهنام وکیلی با اشاره به برگزاری این جشنواره همزمان با دهه ولایت و امامت و اعلام آن به تمامی استان ها، اضافه کرد: تاکنون 22 استان جهت حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

او تصریح کرد: پیرو روال سال گذشته این جشنواره در روزهای 27، 28 و 29 مرداد ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: این دوره تاکید ما معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری است و در این خصوص ظرفیت های استان و حتی سایر استان ها معرفی خواهد شد.

وکیلی به تدارک بیش از 70 غرفه در این جشنواره اشاره کرد و گفت: 40 غرفه آش و غذاهای سنتی و 30 غرفه صنایع دستی پیش بینی شده است.

او با تاکید به معرفی بیش از 50 آش و غذای سنتی افزود: در سال جاری با دعوت از آشپزان زبده کشوری حال و هوای متفاوتی برای جشنواره تدارک دیدیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با تاکید به اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری بخشی از ثمرات جشنواره هایی از این دست است، اضافه کرد: در سال جاری جشنواره آش و غذاهای سنتی در 4 سایت شامل جشنواره، غرفه های غذا، نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق های عشایر برگزار می شود.

وکیلی تصریح کرد: در کنار این جشنواره المان های گردشگری شهرستان نیر رونمایی شده و جاذبه های طبیعت گردی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی به صورت گسترده معرفی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار