اجرای سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در اولویت است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: اجرای سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرروش همچنان در اولویت است.

کد مطلب: ۹۴۴۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سیاست های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در اولویت است

احمد ناصری در جلسه روسا و مدیران مناطق و نواحی استان با بیان اینکه برش کشوری و استانی سند تحول بنیادین به پایان رسیده است، اظهار داشت: برش منطقه ای این سند در حال تدوین می باشد و در گام بعدی تدوین بر ش مدرسه ای مورد نظر است.

او در ادامه با عنوان اینکه برای شروع سال تحصیلی جدید از هم اکنون آمادگی لازم را داشته باشیم، بیان داشت: تمامی فعالیت ها در قالب پروژه مهر گامی برای آمادگی بیشتر در استقبال از مهر ماه می باشد بطوریکه سامانه ای برای سهولت در انجام ارزیابی ها طراحی و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی فضاهای آموزشی اشاره کرد و تصریح نمود: درخصوص فضاهای آموزشی ظرفیت هایی در برخی مدارس وجود دارد که با یک مطالعه دقیق می تواینم برخی از نیازهای خود در این زمینه را مرتفع کنیم.

ناصری ساماندهی نیروی انسانی را نیز مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از نیروهای تخصصی در اولویت قرار گیرد و در جایی که امکان استفاده از نیروهای موطفی است از بکارگیری نیروهای غیر موطفی خود داری کنیم.

به گفته او از بکارگیری نیروهای تخصصی مورد نیاز در واحد های ستادی تا حد امکان خود داری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر مدیریت نقل و انتقالات همکاران فرهنگی اذعان داشت: 630 نفر در مرحله اول نقل و انتقالات شرکت کرده بودند که در مرحله دوم نیز همین تعداد متقاضی پیش بینی می شود.

ناصری در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 75 از نفر از بازنشستگان در امر تدریس بکار گرفته شد، اظهار داشت: نیروهای بازنشسته ای که در مدارس بکار گرفته می شود، بایستی دروسی به آنان ارئه شود که با تخصص آنان مطابقت داشته باشد.

او از درآمدهای عمومی بعنوان یک موضوع کلیدی برای آموزش و پرورش نام برد و گفت: 96.5 درصد از قرارداد آموزش و پرورش با سازمان برنامه بودجه در خصوص درآمدهای عمومی سال 97 محقق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور بمیزبانی اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین مسابقاتی در این سطح تجربه مدیریتی خوبی برای آموزش و پرورش استان بود که رضایت ناظران وزارت و شرکت کنندگان را درپی داشت.

ناصری همچنین با عنوان اینکه روند ثبت نام در استان روزهای پایانی خود را سپری میکند و با تدابیر انجام شده هیچ مشکلی در طول ثبت نام بوجود نیامده است خاطر نشان ساخت: استقبال خانواده ها از برخی مدارس هیات امنایی در مرکز استان باعث تراکم شدید شده که با افزایش ظرفیت در این مدارس تا حدودی مشکل حل شده است.

اوبا اشاره به اینکه کیفیت مدارس را ارتقا بدهیم تا فاصله مدارس کم شود، افزود: استقبال خانواده ها از مدارس دولتی نشانگر رسد و ارتقا کیفیت آموزشی و تعلیم و تربیت در این مدارس است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری آزمون انتصاب مدیران اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح هرگونه تبعیض در انتخاب مدیران کاهش پیدا کرده و از بروز حاشیه های احتمالی خود داری شده است.

ناصری همچنین با بیان اینکه با توجه به فصل تابستان اردوهای دانش آموزی در حال برگزاری هستند، اظهار داشت: قبل از برگزاری اردوها مجوزهای لازم صادر شود تا مشکل خاصی بوجود نیاید .

او در ادامه تصریح کرد: بودجه عمرانی آموزش و پرورش به میانگین بین المللی نزدیک شده است، بطوریکه این رشد از 14 درصد به 18 درصد ارتقا پیدا کرده است و در سایه همین رشد ساخت پروژه های آموزشی و پرورشی با روند خوبی پیش می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بیان موفقیت های اخیر آموزش و پرورش به رتبه سوم آموزش و پرورش استان در جشنواره شایستگی های حرفه ای هنر جویان کشور و کسب رتبه قابل تقدیر سواد آموزی در ارزیابی های وزارتی اشاره کرد.

ناصری با تاکید بر پوشش تحصیلی دانش آموزان استان، اظهار داشت: استان اردبیل در پوشش تحصیلی روند روبه رشدی را تجربه می کند، بطوریکه موفق شدیم 100 درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی را پوشش بدهیم.

او به تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: با تقویت روابط سازمانی و اجتماعی در سیستم اداری رضایت مندی بیشتری حاصل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به تحصیل 20 درصداز دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و تصریح نمود: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید سیستم های گرمایشی این مدارس مورد بررسی قرار گیرد.

ناصری در ادامه به نزدیک شدن فصل انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز با تمام امکانات در جهت تقویت مشارکت عمومی در این مانور سیاسی و اجتماعی حضور خواهد داشت، خاطر نشان ساخت: کسانی که در پست های مدیریتی آموزش و پرورش هستند نباید به یک جریان سیاسی خاص و یا فرد معینی تمایل داشته باشند، چرا که شان آموزش و پرورش فراتر از مسایل سیاسی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا مهر ماه سال جاری نباید هیچ مدرسه ای خشتی در کشور فعالیت داتشه باشد، گفت: در استان اردبیل تنها دو مدرسه خشتی وجود دارد که عملیات ساخت آنها شروع شده است.

دولت لطفی در ادامه به استاندارد سازی تجهیزات حرارتی مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: اعتبارات لازم برای خرید این تجهیزات ابلاغ شده است بطوریکه در سال تحصیلی جدید هر یک از مدارسی که عملیات گازرسانی در آن ها به اتمام رسیده است، نباید از بخاری های نفتی استفاده کنند.

او همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی در آموزش و پرورش از مدیران و روسای مناطق و نواحی خواست تا با تعمیرات جزیی برخی از تجهیزات مدارس اعم از میز و صندلی از آن ها استفاده مجدد نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار