ازدواج مهم‌ترین عامل سلامت روحی انسان است

ارومیه(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تشکیل خانواده در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روان‌شناختی فرد تاثیر می‌گذارد و مهم‌ترین نقش را در سلامت و آرامش روحی انسان ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ازدواج مهم‌ترین عامل سلامت روحی انسان است

حجت الاسلام ناصر خدایاری در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته ملی ازدواج در ارومیه اظهار داشت: باید جوانان ما زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و از تبلیغات فضای مجازی و الگوی نادرست آن مسیر دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار نوع خانواده در جامعه وجود دارد، بیان کرد: خانواده متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی این چهار دسته را شامل می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی خانواده متلاشی گفت: در این خانواده، طلاق و فوت یکی از زوج ها موجب از هم گسیخته‌شدن خانواده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: خانواده متزلزل ثبات ندارد و تحت تاثیر عوامل بیرونی در معرض فروپاشی است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: در یک خانواده متعادل، نقش هر یک از اعضای خانواده مشخص است و به صورت مشارکتی امور در آن تصمیم‌گیری می‌شود، این خانواده آینده‌نگر ست.

وی بیان کرد: خانواده متعالی نیز تمام مولفه‌های پیشرفت را در خود داشته و پیشرفت اعضای خانواده به موازات هم مورد توجه قرار دارد.

وی تاکید کرد: همه ما باید سعی کنیم که خانواده ما به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کرده و زمینه افزایش تعداد خانواده‌های متعالی بیشتر شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: این نمایشگاه با عنوان اولین نمایشگاه تخصصی جهیزیه و ملزومات عروسی تا بیستم ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برپاست.

محمدحسین حسنی افزود: دیدار با امام جمعه ارومیه، حضور در مزار شهدا، برگزاری کارگاه‌های ازدواج، برگزاری جشن به مناسبت هفته ازدواج در حاشیه نمایشگاه، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در مورد ازدواج جوانان، حمایت از تولید محصولات فرهنگی و مشاوره‌های رایگان در مورد ازدواج، بازدید رایگان زوج‌های جوان از موزه‌ها با همکاری میراث فرهنگی و پخش برنامه‌ها و تیزرهای تبلیغاتی با همکاری صداوسیما از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: تجلیل از پنج زوج با مهریه کم نیز جزو برنامه های معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در این هفته به شمار می‌رود.

در ادامه نمایشگاه هفته ملی ازدواج درمحل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه افتتاح شد.

برنامه‌های هفته ازدواج به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بین روزهای دوازدهم تا هجدهم مردادماه‌جاری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار