حسینی: قوانین مربوط به املاک و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش احصا شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش از مدیران و کارکنان معاونت حقوقی و امور مجلس خواست داده‌های آماری حوزه حقوقی را داده‌کاوی کنند تا در پژوهشگاه مطالعات مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد و خروجی پژوهش‌ها، مبنای عمل برنامه‌ها قرار داده شود.

کد مطلب: ۹۴۴۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: قوانین مربوط به املاک و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش احصا شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی در نشست با کارکنان و مدیران معاونت حقوقی و امور مجلس به سیاست بی‌خردانه دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: «آمریکا مواجهه بی‌خردی با نظام جهانی دارد و تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشان از عجز و ناتوانی آمریکا در مقابله با ملت ایران دارد، هرچند که این تحریم باعث اقتدار بیشتر محمدجواد ظریف شده است.»

بررسی تخلفات انجام‌شده، عدم آگاهی متخلفان به مسائل قانونی را نشان می‌دهد

او تاکید کرد: «در جلوگیری از تخلفات و ارتقای خدمت مکرمانه تلاش کنیم. داده‌های آماری حوزه حقوقی را داده‌کاوی کنید تا در پژوهشگاه مطالعات موردبررسی و پژوهش قرار بگیرد و خروجی پژوهش‌ها، مبنای عمل برنامه‌ها قرار داده شود.»

حسینی افزود: «بررسی تخلفات انجام‌شده، عدم آگاهی متخلفان به مسائل قانونی را نشان می‌دهد و اگر افراد آگاهی لازم را داشتند، مرتکب تخلف نمی‌شدند. آگاهی‌بخشی، مصونیت‌سازی ایجاد می‌کند و این آگاهی بخشی از طریق توانمندسازی و دوره‌های ضمن خدمت می‌تواند در مخاطبان و ذی‌نفعان صورت گیرد.»

لزوم پرهیز از برچسب‌زنی به افراد به خصوص در دستگاه‌های دولتی

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش به پیگیری سیاست پیشگیری در امور حقوقی اشاره کرد و گفت: «برای سالم‌سازی محیط اجتماعی رویکرد پیشگیری بر درمان اولویت دارد، همچنین جهت‌گیری ساختاری بر آسیب‌شناسی ارجح‌تر است بنابراین در امور حقوقی باید سیاست پیشگیری مدنظر قرار گیرد. یکی از دلایل انحرافات اجتماعی برچسب‌زنی است و به‌عنوان‌مثال فردی از زندان برمی‌گردد یا از اعتیاد پاک‌شده است اما بازهم به وی برچسب می‌زنیم بنابراین از برچسب‌زنی به افراد خصوصاً در دستگاه‌های دولتی باید پرهیز کنیم.»

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «در معاونت حقوقی و امور مجلس باید قوانین مربوط به املاک و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش را احصا کنیم تا از درون قوانین، ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش را آزاد کنیم و در این مسیر باید به دنبال تدوین طرح‌ها و لوایحی که آزادسازی ظرفیت‌ها را انجام می‌دهد، باشیم.»

حسینی از مدیران این معاونت خواست بر تسجیل و مستندسازی املاک و دارایی‌های بی‌شمار آموزش‌وپرورش تمرکز داشته باشند. او مدارس، کانون‌ها، مراکز درمانی، رفاهی، آموزشی را املاکی مهمی دانست که باید حفظ شوند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش به تعیین تکلیف املاک مورد اختلافی اشاره کرد و افزود: «در مورد این املاک پیگیری‌های لازم برای حل اختلافات صورت گیرد و ساماندهی و بهینه‌سازی املاک مدنظر قرار گیرد.»

او به ساماندهی مدارس هم اشاره کرد و گفت: «با ساماندهی مدارس تلاش می‌کنیم از تنوع ٢۴ نوع مدرسه که در حال حاضر وجود دارد، کم شود و مدارسی که غیراقتصادی است و قابلیت اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی را ندارد به فضایی منتقل شوند که تعلیم و تربیت تمام ساحتی در آن اجرا شود، چراکه اولین آموزه سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.»

رابطه با مجلس شورای اسلامی براساس ظرفیت‌سازی شکل گیرد

حسینی به این گفته حضرت امام (ره): "مجلس در رأس امور است"، اشاره کرد و گفت: «مجلس حاصل رأی مردم است و رابطه آموزش‌وپرورش با مجلس می‌تواند به صورت رابطه آسیبی و ظرفیت‌ساز باشد، بنابراین باید بر رابطه ظرفیت‌ساز تأکید کنیم.»

او افزود: «رابطه با مجلس نباید تعارضی، تزاحمی و تداخلی باشد و باید از چنین روابطی پرهیز کنیم و در رابطه همواره باید نگاه آسیب‌شناسانه وجود داشته باشد. روابط توافقی، سازشی و تساهلی نیز خطرناک است و نباید رابطه سازشی و تعارضی داشته باشیم بلکه باید رابطه تعاملی باشد.»

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: «وزارت آموزش‌وپرورش اهداف سازمانی بر مبنای سند تحول بنیادین دارد بنابراین باید از ظرفیت مجلس برای تحقق اهداف استفاده کنیم و می‌توانیم از این ظرفیت‌های قانونی به‌خوبی بهره بگیریم.»

در این نشست همچنین تعدادی از کارشناسان معاونت حقوقی و امور مجلس پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار