زنان عشایری استان اردبیل توانمند شدند

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایری اردبیل گفت: با توسعه و گسترش صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی توانمندی اقتصادی جامعه زنان عشایر این استان ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۹۴۴۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
زنان عشایری استان اردبیل توانمند شدند

معرفت آذری درجریان بازدید از مناطق عشایرنشین خلخال گفت: علاوه بر صندوق‌های تشکیل شده در جامعه زنان عشایر، در سال‌های گذشته ۹ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری با عضویت ۲۱۸ نفر در سال ۹۸ برای کمک به اشتغال زنان عشایری تاسیس شده و تلاش می‌شود با توسعه و رونق فعالیت‌های این صندوق‌ها سطح توانمندی جامعه عشایر استان بیش از پیش ارتقا یابد.

او اظهار داشت: ۱۱ صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در مناطق عشایرنشین شهرستان‌های خلخال و کوثر در جنوب استان با عضویت ۲۷۵ تشکیل و زمینه فعالیت زنان عشایری در عرصه‌های صنایع دستی، دامداری، گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبور عسل فراهم شده است.

آذری گفت: اداره کل امور عشایر استان اردبیل امسال ۱۰ صندوق را برای دریافت تسهیلات کم‌بهره برای هر صندوق به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی و برای نماینده این صندوق‌ها افتتاح حساب شده تا مراحل دریافت تسهیلات انجام شود.

مدیرکل امور عشایر استان هدف از تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد زنان عشایری را توانمندسازی جامعه زنان عشایر از طریق فراهم آوردن زمینه مشارکت گروهی و استفاده پس‌اندازهای خرد خانوارهای عشایری به منظور ایجاد خوداتکایی، بهبود اقتصاد عشایر و اشتغال زایی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار