«سینمای نفتی» از نگاه «خیلی دور خیلی نزدیک»

تهران (پانا) - شهاب اسفندیاری امشب در «خیلی دور خیلی نزدیک» شبکه چهار سیما میزبان «برونو بتاتی» می شود.

کد مطلب: ۹۴۴۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
«سینمای نفتی» از نگاه «خیلی دور خیلی نزدیک»

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «خیلی دور خیلی نزدیک»، در برنامه امشب (12 مردادماه) میزبان «برونو بتاتی» تهیه‌کننده، مدیر فرهنگی و مشاور در امور سیاستگذاری سینمایی در شیلی می شود.

در برنامه این هفته «خیلی‌دور خیلی‌نزدیک» شهاب اسفندیاری با «برونو بتاتی» که به وزیر ارتباطات و وزیر اقتصاد شیلی هم در حوزه سینما مشاوره داده در مورد تأثیر جهانی‌شدن بر سینما، سرمایه‌گذاری دولتی در سینما و اصطلاح «سینمای نفتی»، برنامه‌های تولید مشترک در آمریکای لاتین و میراث «سینمای سوم» یا «سینمای متعهد» گفت‌و‌گو می‌کند.

شرکت او تاکنون ۱۷ فیلم تهیه‌ کرده و نقش مهمی در معرفی سینمای شیلی به جهان داشته است. از نظر او، امروزه در عصر نتفلیکس و آمازون نقش و جایگاه جشنواره‌های جهانی فیلم به کلی دگرگون شده زیرا فیلم‌ها دیگر برای پیدا کردن بازار جهانی لزوماً نیازمند جوایز جشنواره‌ها نیستند، بلکه جشنواره‌ها بیش از پیش محتاج فیلم‌هایِ دارای زمینه فروش جهانی برای رونق بخشیدن به بازار جشنواره خود شده‌اند.

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در 13 قسمت 50 دقیقه ای در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است و شنبه ها ساعت 21:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار