زمینه و بستر مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف جامعه فراهم می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باتوجه به نقش بسزای بانوان در جامعه باید زمینه و بستر مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم.

کد مطلب: ۹۴۴۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
زمینه و بستر مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف جامعه فراهم می‌شود

نشان "بانو" و پیست اسکیت بانوان همزمان با هفته استان اردبیل در پارک بانوان اردبیل با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم رونمایی و افتتاح شد.

مسعود امامی‌یگانه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این مراسم با بیان اینکه بانوان در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند افزود: زنان جامعه هم‌پای مردان نقش به سزایی در توسعه کشور ایفا می کنند و می توانند در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقش آفرینی کنند.

او با اشاره به مسارکت و همکاری بانوان در جامعه افزود: باتوجه به نقش بسزای بانوان در جامعه باید زمینه و بستر مشارکت بانوان در حوزه‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم.

امامی‌یگانه با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های متنوعی برای بانوان و نسل کنونی تدارک کنیم تصریح کرد: باتوجه به اینکه امروزه با نسلی کنجکاو روبه‌رو هستیم باید برنامه‌های خوب و متنوعی در حوزه‌های مختلف برای قشر بانوان و نوجوانان در جامعه تدارک ببینیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه زنان در خانواده تربیت کودکان و نسل جدید جامعه را بر عهده دارند اظهار کرد: بانوان نخبگانی هستند که با تربیت فرزندانی شاخص نقش تأثیرگذاری در جامعه‌ای سالم و عاری هرگونه آسیب‌ اجتماعی ایفا می‌کنند و امروزه باید بانوان در راستای وطیفه تربیت اسلامی فرزندان خود تلاش بیشتری کنند.

او با اشاره به گسترش زمینه همکاری بانوان در برنامه‌های اجتماعی بیان کرد: بستر فراهم شده در دولت تدبیر و امید موجب شده تا زنان توانمند استان در پست‌های مدیریتی با ترقی بسیاری روبرو شوند.

حسن یوسفی محقق تاریخ صفویه نیز در ادامه این مراسم پاسداشت هفته استان اردبیل را فرصتی بسیار خوب برای آغاز پژوهش‌های دوران صفوی عنوان کرد و گفت: باید با کارهای پژوهشی و تحقیقات در تاریخ صفویه اطلاعات دقیقی از زندگی و ابعاد مختلف جامعه صفوی در اختیار مردم استان اردبیل قرار دهیم.

او با بیان اینکه دوره صفویه دوره حساسی در تاریخ ایران اسلامی است افزود: دوره صفویه دوره حساسی در تاریخ ایران اسلامی است به‌طوری که بانوان در این دوره نقش بسزایی از خود نشان داده‌اند و باید نقش بانوان در این دوره به خوبی تبیین شود.

یوسفی دوران صفوی را نگین درخشانی از حضور بانوان در جامعه دانست و تصریح کرد: بانوان در تاریخ کهن ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند که حضور زنان در جنگ چالدران نمونه خوب از حصور و نقش بانوان در جامعه است.

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل نیز ‌اظهار داشت: جایگاه و نقش بانوان در جامعه، تحکیم بنیاد خانواده و ارتقا سطح کیفیت زندگی است که این مهم بر کسی پوشیده نیست و تلاش شهرداری اردبیل نیز توانمندسازی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

او با اشاره به نصب المان بانو در پارک بانوان گفت: در سال‌های اخیر ایجاد فضای لازم برای حضور و استفاده از توانایی‌های بانوان در مدیریت شهری در دستور کار شهرداری بوده و امروز این المان، با هدف جلب مشارکت همه جانبه بانوان در مدیریت شهری رونمایی شد.

لطف‌اللهیان بهره‌گیری از ظرفیت بانوان در توسعه شهری را ضروری دانست و افزود: شهرداری اردبیل در این راستا برای ارتقای سطح آگاهی بانوان و سلامت بانوان شهر، برنامه‌های متعدد آموزشی، روانشناسی، هنری، فرهنگی ورزشی در مراکز فرهنگی اجرا کرده که در سه ماه اخیر شاهد اجرای بیش از 250 برنامه متنوع در این مراکز بودیم.

او با اشاره به رویکرد شهرداری اردبیل در راستای افزایش پیاده‌محوری و سلامت شهروندی بیان کرد: گام نخست در راستای توانمندسازی بانوان ارتقای سلامت آنان بوده و ضروری است فعالیت‌های ورزشی نیز در راس برنامه‌های ویژه بانوان قرار گیرد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: شنبه‌های سالمندی، یکشنبه‌های سلامت، سه‌شنبه‌های مهدوی، پنجشنبه‌های شاد از جمله برنامه‌های ویژه خانواده‌ها و بانوان در فرهنگسراهاست و با توجه به ایجاد ساختار جدید کمیسیون بانوان شهرداری اردبیل، برنامه‌های فرهنگی متعددی پیش بینی شده و اجرایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار