اختصاص بیش از ۸هزار و ۳۰۰میلیارد تومان به طرح های اقتصادی استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:مدیران عامل بانک های کشور در جریان سفر به استان اردبیل اختصاص تسهیلات به مبلغ ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه ها را تعهد کرده اند و سهم سازمان برنامه و بودجه نیز ۷۰۰میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۹۴۴۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص بیش از ۸هزار و ۳۰۰میلیارد تومان به طرح های اقتصادی استان اردبیل

حمید پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی بانک های کشور در اردبیل اظهار کرد:استان اردبیل برای رسیدن به افق های ترسیم شده توسعه نیازمند زیرساخت ها برای سرمایه گذاره بوده و بانک های کشور در این خصوص اقدامات مناسبی در ارائه او اختصاص تسهیلات از سوی بانک ملی به اجرای پروژه راه آهن اردبیل _ میانه را یکی از اقدامات مهم برشمرد و اظهار کرد: پیگیری استاندار اردبیل با تعامل بیشتر جهت توسعه استان زبانزد خاص و عام است و نسبت به سایر استانداران تعامل و پیگیری قابل تحسین دارد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در این نشست نیز بانک های ملت و مسکن نیز با اختصاص تسهیلات ۶۰ میلیارد تومانی تکمیل فاضلاب اردبیل و نمین را تعهد کردند.

پورمحمدی ادامه داد:مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان هم از طریق بانک های صادرات و رفاه در اختیار سازمان برنامه و بودجه برای آبرسانی به روستاهای استان اردبیل قرار می گیرد.

او گفت:۱۵۰ میلیارد تومان از طریق آب و فاضلاب تامین شده و به صورت کلی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی در اردبیل هزینه می شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار روستای استان دارای مشکل آبرسانی بوده تلاش می شود ۱۶ الی ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی در استان ایجاد شود.

پورمحمدی با اشاره به مشارکت بانک توسعه تعاون در خصوص اجرای شبکه آبیاری در پایاب سد سبلان گفت:با اجرای این شبکه ۳ هزار هکتار اراضی دیم این منطقه تعیین تکلیف می شود و این کار به نوبه خود اشتغالزایی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

او ارایه تسهیلات برای ایجاد سالن های گلخانه ای را از دیگر اقدامات موثر حضور بانک ها در استان اردبیل برشمرد و گفت: بانک پارسیان این سرمایه گذاری را برعهده گرفته و ۳۵۰ هکتار از اراضی در شمال استان برای راه اندازی این مجمتع در حال اجراست.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر واگذاری واحدهای تملک شده توسط بانک های استان گفت:در حال حاضر ۶۳ واحد در اختیار بانک ها قرار گرفته که باید بیش از ۷۰ درصد این واحدها واگذار شود.

پورمحمدی افزود: مسوولان استان با مشارکت بانک های عامل در راستای فعال سازی این واحدها با هدف رونق تولید اقدام کنند.

او ادامه داد: آن دسته از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم که طرح هایشان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد توسط اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تجارت شناسایی و باید روند سرمایه گذاری آن ها تسهیل شود.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال می تواند بر افزایش بیکاری منجر شود نباید واحدهایی که دارای مشکل سرمایه در گردش هستند تعطیل و یا راکد شوند.

برای اولین بار جلسه شورای هماهنگی بانک های کشور به منظور بررسی و رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و طرح های تولیدی استان، با دعوت استاندار اردبیل و همکاری مدیرعامل بانک ملی ایران و رییس شورای هماهنگی بانک های کشور امروز در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار